У дисертації науково обґрунтовано процес становлення та розвитку біології в школі та методики її викладання в Україні у 20 – 30-х рр. ХХ ст. На основі аналізу історико-педагогічної літератури, навчальних планів, програм, підручників, методичних посібників, листів, інструкцій, матеріалів педагогічної преси розглядаються особливості двох періодів у розвитку методики біології як науки, зміст біології в школі, організаційні форми, методи і прийоми її викладання. Визначено основні тенденції у теорії та практиці шкільної біології 20 – 30-х рр. ХХ ст. У процесі дослідження виявлено, що завдяки творчому доробку теоретиків та практиків в галузі методики викладання біології в Україні у 20 – 30-х роках ХХ століття –
О.Булдовського, В.Скорохода (20-і – початок 30-х рр. ХХ ст.), А.Гаценко, О.Підгрушної, В. Хімича (30-і рр. ХХ ст.) закладено підвалини вітчизняної методики біології. Обґрунтовано можливості використання методичних ідей в сучасних умовах.
The thesis is devoted to the scientific substantiation of the making and development of school biology and methodics of teaching biology in Ukraine in the twenties thirties of XX century. The division into periods of the methodics of teaching biology as a sciences, contents of school biology, organizing forms, methods of teaching biology at school are considered on the basis of analysis of historical and pedagogical literatures, curricula, programs, textbooks, methodical supplies, letters, instructions, materials of pedagogical press. The main tendencies in theory and practice of school biology in the twenties thirties of XX century are determined. The creative heritage of teachers, methodologists, scientists of our country O. Buldovsky, V. Skorokhod, A. Gacenko, O. Pidgrushna, V. Himich is analyzed. The possibilities of using the methodical ideas in the modern condition are substantiated.