Дисертаційна робота присвячена дослідженню психологічних особливостей копінг-поведінки вчителів у взаємодії з девіантними підлітками та пошуку ефективних шляхів та методів корекції неадаптивних способів вирішення складних педагогічних проблем, що є стресогенними. У роботі визначено теоретичні підходи у розумінні змісту і структури копінгу та його застосування у педагогічній діяльності, психологічних аспектів педагогічної взаємодії та особливостей девіантної поведінки
підлітків. Розроблена теоретична модель копінг-поведінки вчителів, що включає зовнішні чинники та внутрішні ресурси, які обумовлюють її вибір.
Thesis deals with the psychological characteristics of coping behaviors of teachers in cooperation with deviative teenagers and finding effective ways and methods of correction non-adoptive solutions to complex educational problems which are stressful. The paper defines the theoretical approaches to understanding the content and structure of coping and its application in educational activities, and psychological aspects of teaching and interaction features of deviant behavior among adolescents. The theoretical model of coping behaviors of teachers is developed, including external factors and internal resources that determine its choice.