Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психолого-педагогічні чинники розвитку чуйності у ранньому юнацькому віці

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Свідерська, Галина Мирославівна
dc.date.accessioned 2024-03-11T14:29:42Z
dc.date.available 2024-03-11T14:29:42Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Свідерська, Галина Мирославівна. Психолого-педагогічні чинники розвитку чуйності у ранньому юнацькому віці : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Свідерська Галина Мирославівна ; наук. керівник Татенко Віталій Олександрович ; НПУ ім. М.П. Драгоманова. – Київ, 2009. – 244 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44378
dc.description.abstract Дисертаційне дослідження присвячене вивченню проблеми чуйності та психолого-педагогічних чинників її розвитку у ранньому юнацькому віці. У роботі представлено узагальнені результати теоретичного аналізу наукової літератури з проблеми чуйності, здійснено етимологічно-семантичний аналіз поняття «чуйність» та розглянуто особливості прояву чуйності на різних етапах онтогенезу. Виділено структурні компоненти чуйності (когнітивний, емоційний, поведінковий), рівні розвитку даної морально-психологічної якості у ранньому юнацькому віці (високий, вище середнього, середній, нижче середнього, низький), встановлено психолого-педагогічні чинники, які визначають розвиток чуйності на даному етапі онтогенезу (сформованість моральної самосвідомості учнів, розширення системи ціннісних орієнтацій старшокласників за рахунок прийняття ними гуманних цінностей, актуалізація емпатійності школярів; сформованість у них прийняття іншої людини, доброзичливості, турботливості, розвиток культури спілкування (виховання тактовності, ввічливості), гуманно-особистісний підхід учителя у вихованні учнів та конструктивне поєднання навчально-виховної роботи школи із впливом сім’ї на моральний розвиток старшокласника). uk
dc.description.abstract Dissertation deals with the problem of sensitivity and psychological and pedagogical factors of its development at the early adolescent age. The work contains theoretical generalization of the scientific problem of sensitivity that is realized in etymological and semantic analysis of the notion “sensitivity”. The peculiarities of the sensitivity’s manifestation at the different stages of ontogenesis have been considered in the paper. The structural components of sensitivity (cognitive, emotional, behavioral), levels of the progress of the given morally-psychological quality (high, above the average, average, below the average, low) at the early adolescent age have been defined. The psychological and pedagogical factors which determine the development of the sensitivity at the given stage of ontogenesis (the formation of the moral self-consciousness of the pupils, broadening of the valuable grasp of the senior pupils by their adoption of the humane value, the actualization of the empathy of the pupils; the formation of the pupils’ adoption of other people and benevolence, the development of the culture of the intercourse (upbringing tactfulness, politeness); the development of the solicitude; humane individual teacher’s approach to the pupils’ upbringing and adequate combination of educational and upbringing work of the school with the influence of the family on the senior pupils’ moral development) have been found out. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject чуйність uk
dc.subject компоненти чуйності uk
dc.subject розвиток чуйності uk
dc.subject рівні розвитку чуйності uk
dc.subject психолого-педагогічні чинники розвитку чуйності uk
dc.subject ранній юнацький вік uk
dc.subject психологічна програма розвитку чуйності uk
dc.subject sensitivity uk
dc.subject components of sensitivity uk
dc.subject development of sensitivity uk
dc.subject levels of the development of sensitivity uk
dc.subject psychological and pedagogical factors of the development of sensitivity uk
dc.subject early adolescent age uk
dc.subject psychological program of the development of sensitivity uk
dc.title Психолого-педагогічні чинники розвитку чуйності у ранньому юнацькому віці uk
dc.title.alternative Psychological and Pedagogical Factors of the Development of Sensitivity at the Early Adolescent Age uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 37.015.3+159.922.7


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу