Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Викладання інформатики в процесі змішаного навчання в закладах фахової передвищої освіти: особливості, ризики, структура занять

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Коновалов, О. Ю.
dc.contributor.author Руднєва, М. С.
dc.contributor.author Антощук, С. В.
dc.contributor.author Харлай, Л. О.
dc.date.accessioned 2024-03-01T12:37:34Z
dc.date.available 2024-03-01T12:37:34Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Викладання інформатики в процесі змішаного навчання в закладах фахової передвищої освіти: особливості, ризики, структура занять / О. Ю. Коновалов, М. С. Руднєва, С. В. Антощук, Л. О. Харлай // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 95. – С. 56-61. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44322
dc.description.abstract Авторами проаналізоване поняття технологій змішаного навчання та особливості проведення занять з дисципліни «Інформатика». Встановлено, що змішане навчання є ефективним підходом до викладання інформатики в закладах фахової передвищої освіти, воно дозволяє поєднати переваги традиційного та дистанційного навчання, а також забезпечити індивідуальний підхід до кожного здобувача освіти. У статті обґрунтовано особливості викладання інформатики в процесі змішаного навчання та визначено, що такі заняття повинні бути добре структурованими, містити різноманітні методи та форми навчання, а також забезпечувати взаємодію між викладачем і здобувачем. Зазначено, що у процесі вивчення дисципліни «Інформатика» викладач проводить лекції, лабораторні роботи, семінари, практичні заняття, проєктну роботу в командах, надає завдання на самостійну роботу на основі підручників та конспектів, консультації. А підготовка фахівців в галузі інженерії програмного забезпечення або в галузі електроніки, автоматизації та електронних комунікацій зорієнтована на формування та розвиток базових фахових компетентностей при вивченні сучасних методів та технологій розробки програмного забезпечення, архітектури комп’ютерів і комп’ютерних мереж, систем управління базами даних, процесів проєктування інформаційних та телекомунікаційних мереж, тестування інформаційних систем та прикладних комп’ютерних програм, організації захисту комп’ютерної інформації. Авторами проведено опитування серед здобувачів освіти Київського фахового коледжу зв’язку щодо ризиків, які можуть виникати в процесі змішаного навчання під час викладання дисципліни «Інформатика». Зазначено, що для підвищення ефективності змішаного навчання необхідно: добре структурувати заняття; використовувати різноманітні методи та форми навчання; забезпечувати взаємодію між викладачем і студентами; готувати викладачів до викладання інформатики в процесі змішаного навчання. Розроблена структура занять з дисципліни «Інформатика» в процесі змішаного навчання та зазначено, що вона дозволяє забезпечити ефективне навчання здобувачів освіти. uk
dc.description.abstract The authors analyze the concept of blended learning technologies and the peculiarities of conducting classes in the discipline "Informatics". It has been established that blended learning is an effective approach to teaching computer science in institutions of professional higher education, it allows combining the advantages of traditional and distance learning, as well as providing an individual approach to each student. The article substantiates the peculiarities of teaching computer science in the process of blended learning and determines that such classes should be well structured, contain a variety of methods and forms of teaching, and ensure interaction between the teacher and the student. It is noted that in the process of studying the discipline "Informatics", the teacher conducts lectures, laboratory work, seminars, practical classes, project work in teams, provides tasks for independent work based on textbooks and notes, and consultations. And the training of specialists in software engineering or in the field of electronics, automation and electronic communications is focused on the formation and development of basic professional competencies in the study of modern methods and technologies of software development, computer and computer network architecture, database management systems, design processes of information and telecommunications networks, testing of information systems and computer applications, and the organization of computer information protection. The authors conducted a survey among students of the Kyiv Applied College of telecommunications regarding the risks that may arise in the process of blended learning when teaching the discipline "Informatics". It is noted that in order to increase the effectiveness of blended learning, it is necessary to: structure classes well; use a variety of methods and forms of teaching; ensure interaction between the teacher and students; prepare teachers to teach computer science in the process of blended learning. The structure of classes in the discipline "Informatics" in the process of blended learning is developed and it is noted that it allows to ensure effective training of students. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject змішане навчання uk
dc.subject заклади фахової передвищої освіти uk
dc.subject освітній процес uk
dc.subject телекомунікації uk
dc.subject інформаційно-комунікаційні технології uk
dc.subject інформатика uk
dc.subject blended learning uk
dc.subject institutions of professional higher education uk
dc.subject educational process uk
dc.subject telecommunications uk
dc.subject information and communication technologies uk
dc.subject computer science uk
dc.title Викладання інформатики в процесі змішаного навчання в закладах фахової передвищої освіти: особливості, ризики, структура занять uk
dc.title.alternative Teaching computer science in the process of blended learning in institutions of professional pre-higher education: features, risks, structure of classes uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 377.147.093:004.732.2
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.95.11


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics