Дисертація присвячена теоретичному обґрунтуванню та експериментальному вивченню психологічних умов розвитку музичних здібностей у дітей старшого дошкільного віку. Запропоновано психологічну модель, виявлено умови, критерії, показники та рівні розвитку музичних здібностей у старших дошкільників. Доведено, що розвиток музичних здібностей здійснюється шляхом вдосконалення перцептивно-репродуктивних співвідношень компонентів музичного слуху (ладового, звуковисотного, ритмічного, гармонійного, динамічного, тембрового слуху) та емоційного відгуку на музику шляхом використання музично-інтелектуальних процесів (музичної пам’яті, музичного мислення, музичної уяви). Досліджено вплив співу та народної музики на розвиток музичних здібностей дитини шостого року життя.
The dissertation is devoted to theoretical grounding and experimental study of psychological circumstances of the development of musical capabilities in children of senior preschool age. A psychological model is offered, circumstances are investigated, criteria are exposed, indexes and levels of development of musical capabilities are explored at senior under-fives. It is proven, that development of musical capabilities is carried out by perfection of perceptive and reproductive intercommunications of components of musical hearing /ear (modal, melodious, rhythmic, harmonic, dynamic, timbre hearing) and emotional review of music by the use of musical-intellectual processes (musical memory, musical thought, musical imagination). Influence of singing and folk music on development of musical capabilities in children in the sixth year of life is explored.