У дисертації досліджено проблему розвитку музичного мислення учнів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (музичні відділення). Здійснено теоретичний аналіз наукової літератури з досліджуваної проблеми; визначено специфіку мислення особистості в музично-творчій діяльності, поняття «музичне мислення», його структуру; висвітлено педагогічні умови його розвитку. Психологічні особливості учнів молодшого шкільного віку розглянуто з позиції констатування факту домінування емоційної сфери дитини над раціональнологічною, при чому підкреслюється необхідність поступового досягнення пропорційності цих двох начал. Визначено критерії розвитку музичного мислення молодших школярів та встановлено рівні його розвиненості; експериментально перевірено впровадження у процес навчання учнів початкових музичних навчальних закладів поетапної методики розвитку музичного мислення.
In dissertation investigational problem of development of musical thought of students of the initial specialized artistic educational establishments (musical separations). The theoretical analysis of scientific literature is carried out on probed issue; certainly specific of thought of personality in to musically creative to activity, concept «musical thought», his structure; pedagogical principles and terms of his development are reflected. The psychological features of students of mid childhood are considered from position of establishment of fact of prevailing of emotional sphere of child above rationally logical, at what the necessity of gradual achievement of proportion is underlined these two beginnings. Certainly criteria of musical thought and the levels of his developed are set; it is experimentally tested system of stage-by-stage introduction in the process of studies of
students of initial musical educational establishments of method of development of musical thought.