Мета статті: визначити динаміку побудованих математичних моделей показників фізичної підготовленості спортивних радіопеленгістів на етапі спеціалізованої базової підготовки за результатами педагогічного контролю. Методологія процесу розробки оціночних критерії фізичної підготовленості спортсменів з радіопеленгації спирається на використання математичних моделей для аналізу, опису та прогнозування їх параметрів. Процес моделювання оціночних критеріїв фізичної підготовленості включав такі етапи: визначення мети та завдань; підбір рухових тестів; вибір методів; побудова моделі; перевірка її на ефективність; оптимізація і корекція моделі; умови використання. Наукова новизна полягає в розробці засобів і методів фізичної підготовки, визначенні даних про динаміку розвитку загальних і спеціальних рухових якостей, побудові моделей оцінювання результатів рухового тестування юних радіопеленгістів на основі регресійного аналізу, який дозволяє моделювати взаємозв’язок між залежною змінною (Y – оціночні бали за шкалою ДЦОЛІФК) та незалежними змінними (X₁, X₂, ... Xn – кількісні результати рухового тестування). Оцінка адекватності побудованих моделей під час педагогічного експерименту проводилася за коефіцієнтом детермінації (R2). Висновок. Побудовані моделі залежності бальної оцінки за шкалою ДЦОЛІФК та кількісних показників рухового тестування дозволили провести їх інтерпретацію, яка включає в себе розгляд кожного коефіцієнта регресії та оцінку їх впливу на залежну змінну, здійснена оптимізація побудованих моделей з метою визначення впливу кожної незалежної змінної на Y, прогнозування рівня фізичної підготовки на основі результатів рухового тестування.
The purpose of the article: to determine the dynamics of constructed mathematical models of indicators of physical fitness of sports radio direction finders at the stage of specialized basic training based on the results of pedagogical control. The methodology of the process of developing evaluation criteria of physical fitness of athletes from radio direction finding is based on the use of mathematical models for analysis, description and forecasting of their parameters. The process of modeling the evaluation criteria of physical fitness included the following stages: definition of the goal and tasks; selection of motor tests; choice of methods; building a model; checking its effectiveness; optimization and correction of the model; terms of use. The scientific novelty consists in the development of means and methods of physical training, the determination of data on the dynamics of the development of general and special motor qualities, the construction of models for evaluating the results of motor testing of young radio direction finders based on regression analysis, which allows modeling the relationship between the dependent variable (Y – evaluation points on the DCOLIFK scale and independent variables (X₁, X₂, ... Xn – quantitative results of motor testing). Assessment of the adequacy of the built models during the pedagogical experiment was carried out according to the coefficient of determination (R2). Conclusion. Constructed models of the dependence of the score on the DCOLIFK scale and the quantitative indicators of motor testing allowed for their interpretation, which includes the consideration of each regression coefficient and the assessment of their influence on the dependent variable, the optimization of the constructed models was carried out in order to determine the influence of each independent variable on Y, forecasting the level physical training based on the results of motor testing.