Події останніх років не могли не вплинути спортивне життя країни. Пандемія Covid-19, повномасштабна війна в Україні досить істотно вплинули на хід та побудову тренувального процесу атлетів. Досить довгий період часу спортсмени не мали змогу брати участь у тренувальному процесі та приймати участь у змаганнях.
Під час таких обмежень фахівці та тренери з циклічних видів спорту, зокрема з веслування академічного були вимушені займатись пошуком нових, експериментальних програм та методик, які б дозволили підтримувати спортивну форму атлета та гідно підійти до вирішальних змагань. Особливо це стосувалось висококваліфікованих атлетів.Питання побудови тренувального процесу завжди займають вирішальне місце в плануванні, тому використання тренажерів, ергометрів та пристроїв як ніколи стали в нагоді та допомагало кваліфіковано вирішити питання планування та побудови тренувального процесу. Мета дослідження – науково обґрунтувати та експериментально перевірити методику побудови ударних мікроциклів у тренувальному процесі атлетів з використанням ергометру «Cоncept-2». Методи дослідження. Під час проведення дослідження використано метод аналізу та узагальнення літературних джерел, педагогічний аналіз і спостереження, педагогічний експеримент, педагогічне тестування, метод ергометрії, метод оцінки спеціальної працездатності атлетів на основі ергометра «Concept-2», статистичний аналіз. За результатами дослідження визначено особливості побудови тренувальних мікроциклів з використанням ергометру «Сoncept-2». Висновки. Встановлено, що використання експериментальної методики побудови ударних мікроциклів у тренувальному процесі веслярів з використанням ергометру «Сoncept-2» покращило спортивний результат атлетів. Ключові слова: атлети, веслярі, ергометр «Сoncept-2», мікроцикл.
The events of recent years could not but affect the sports life of the country. The Covid-19 pandemic and the full-scale war in Ukraine had a significant impact on the progress and construction of the athletes' training process. For quite a long period of time, athletes were not able to participate in the training process and take part in competitions.
During such restrictions, specialists and coaches in academic rowing were forced to search for new, experimental programs and methods that would allow maintaining the athletic form of the athlete and adequately approach decisive competitions. This was especially true of highly qualified athletes. Issues of building the training process always occupy a crucial place in planning, therefore the use of simulators, ergometers and devices have become more useful than ever and helped to solve the issues of planning and building the training process in a qualified manner. The purpose of the study is to scientifically substantiate and experimentally verify the methodology of building shock microcycles in the training process of rowers using the Concept-2 ergometer. Research methods. During the research, the method of analysis and generalization of literary sources, pedagogical analysis and observation, pedagogical experiment, pedagogical testing, ergometry method, method of assessing the special working capacity of rowers-academics based on the "Concept-2" ergometer, statistical analysis was used. Research results. According to the results of the study, the peculiarities of building training microcycles using the "Concept-2" ergometer were determined. Conclusions. It was established that the use of the experimental technique of building impact microcycles in the training process of rowers using the "Concept-2" ergometer improved the sports results of athletes.