Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Методична компетентність майбутнього вчителя фізичної культури

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Грибан, Г. П.
dc.contributor.author Мичка, І. В.
dc.contributor.author Гарлінська, А. М.
dc.contributor.author Оксентюк, Я. Р.
dc.contributor.author Ткаченко, П. П.
dc.contributor.author Скорий, О. С.
dc.contributor.author Пилипчук, П. П.
dc.date.accessioned 2024-02-26T14:16:21Z
dc.date.available 2024-02-26T14:16:21Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Методична компетентність майбутнього вчителя фізичної культури / Г. П. Грибан, І. В. Мичка, А. М. Гарлінська, Я. Р. Оксентюк, П. П. Ткаченко, О. С. Скорий, П. П. Пилипчук // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково- педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. – Вип. 2 (174). – С. 50-54. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44227
dc.description.abstract У статті розкрито актуальність проблеми розвитку методичної компетентності майбутніх вчителів фізичної культури. Встановлено, що методична компетентність вчителя забезпечує результативність процесу навчання учнів, оскільки дозволяє реалізовувати методи, принципи, зміст, форми та засоби навчально-педагогічної і фізкультурно-оздоровчої діяльності. Конкретизовано протиріччя процесу розвитку методичної компетентності вчителя між необхідністю та потребою його мати методичну компетентність та недостатньою розробленістю теоретичних основ процесу її розвитку. Мета статті полягає у вивченні динаміки розвитку методичної компетентності у здобувачів закладів вищої освіти – майбутніх вчителів фізичної культури упродовж навчального року. Доведено, що вчителі-практиканти, молоді вчителі фізичної культури не володіють в достатньому обсязі психолого-педагогічними та методичними знаннями, вміннями та навичками під час проведення уроку. Значна частина вчителів, незалежно від стажу роботи, відчувають потребу в оновленні своїх знань (75,0 – 100 %), оволодінні сучасними фізкультурно-оздоровчими технологіями (50,0 – 86,4 %). Майже кожний другий вчитель відчуває труднощі методичного характеру, не знайомий з технологією організації та проведення науково-методичної роботи у школі. uk
dc.description.abstract The article reveals the relevance of the problem of developing methodical competence of future physical education teachers. It has been established that the teacher's methodical competence ensures the effectiveness of the pupils' learning process as it allows the implementation of methods, principles, content, forms and means of educational and pedagogical activities as well as activities in the areas of physical culture and health improvement. The contradiction in the process of developing the methodical competence of a teacher between the necessity and need of a teacher to have methodical competence and the insufficient development of the theoretical foundations of the process of its development, between the social order for a highly educated and competent teacher and the inertia of many teachers in bringing their knowledge and skills in line with the modern requirements of the educational process is specified, between the need for continuous methodical improvement and the lack of appropriate forms and methods of professional training. The purpose of the article is to study the dynamics of the development of methodical competence among students of higher education institutions - future teachers of physical culture during the academic year. It has been proven that trainee teachers, young physical education teachers do not demonstrate enough psychological, pedagogical and methodical knowledge, abilities and skills during the lesson. A significant part of teachers, regardless of their work experience, feel the need to update their knowledge (75.0 - 100%), master modern physical culture and health technologies (50.0 - 86.4%). Almost every second teacher experiences difficulties of a methodical nature, is not familiar with the technology of organizing and carrying out scientific and methodical work at school. After the end of the pedagogical experiment, it was established that theoretical knowledge improved by 14.15 points for the reliability difference Р ˂ 0.01, professional skills and abilities – 14.57 points at Р ˂ 0.01, physical culture methods – 11.45 points at Р ˂ 0.01, practical experience increased by 12.79 points at Р ˂ 0.01, personal qualities – 8.76 points at Р ˂ 0.05. Conclusion: the student who has mastered a high level of methodical competence while studying at a higher education institution is able to solve all methodical tasks in a physical education lesson at school. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject навчальний процес uk
dc.subject методичні компетентності uk
dc.subject теоретичні знання uk
dc.subject вчитель фізичної культури uk
dc.subject здобувач uk
dc.subject учень uk
dc.subject educational process uk
dc.subject methodical competences uk
dc.subject theoretical knowledge uk
dc.subject physical education teacher uk
dc.subject student uk
dc.subject pupil uk
dc.title Методична компетентність майбутнього вчителя фізичної культури uk
dc.title.alternative Methodical competence of future physical education teacher uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 37.091.2:378.147:796
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.2(174).12


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу