У сучасному світі все більше людей цікавляться своїм здоров’ям і шукають способи покращити якість життя. Одним із них є дослідження біоритмів та їх вплив на здоров’я людини. Біоритми - це циклічні фізіологічні процеси, які відбуваються в нашому організмі, і вони можуть мати важливий вплив на наше фізичне та психічне здоров'я.
Біологічні ритми людини цікаві передусім тим, що максимум і мінімум активності різних біологічних процесів не збігаються у часі. Із усіх виявлених у людини циклів найбільш вивченим виявився добовий як головний. Біологічний годинник, запущений зміною дня і ночі, веде за собою близько 50 ритмів, які змінюють свої характеристики від дня до ночі. Всі ритми організму підпорядковуються ієрархічній залежності — поділяються на провідні (головні) і підпорядковані. Провідними є біоритми центральної нервової системи. Причина їх «керівництва» зрозуміла: вони відповідають за зв'язок з навколишнім середовищем, від ступеня їх готовності і здатності адекватно реагувати на вплив середовища залежить безпека організму.
Метою дослідження є визначення впливу занять фізичною культурою на біоритми людини для вдосконалення навчального процесу під час занять фізичною культурою.
У статті розглядається класифікація та характеристика морфології людини, основні біоритми живих організмів, включаючи процес розвитку людини в усіх аспектах життєдіяльності. Предметом дослідження є вплив біоритмів на формування розвитку людини. Крім того, приділено увагу фізичним, фізіологічним, генетичним, інтелектуальним, емоційним, психологічним, соціальним адаптаційним етапам і значенням, механізмам регуляції; а також – порушення біоритмів, методи лікування та профілактики.
In the modern world, more and more people are interested in their health and are looking for ways to improve their quality of life. One of them is the study of biorhythms and their influence on human health. Biorhythms are cyclic physiological processes that occur in our body, and they can have an important impact on our physical and mental health.
Human biological rhythms are interesting primarily because the maximum and minimum activity of various biological processes do not coincide in time. Of all the cycles found in humans, the most studied was the daily cycle as the main one. The biological clock, triggered by the change of day and night, carries about 50 rhythms that change their characteristics from day to night. All body rhythms are subject to hierarchical dependence — they are divided into leading (main) and subordinate. The biorhythms of the central nervous system are leading. The reason for their «leadership» is clear: they are responsible for communication with the surrounding environment, the safety of the organism depends on the degree of their readiness and ability to respond adequately to the influence of the environment. The study aims to determine the impact on human biorhythms for physical training for improvement of the educational process during physical education lessons. This paper considers the classification and characterization of human morphology, basic biorhythms of living organisms, including the process of human development in all aspects of life. The subject of research is the influence of biorhythms on the formation of human development. Attention is also paid to physical, physiological, genetic, intellectual, emotional, psychological, social adaptive stages and meanings, mechanisms of regulation; as well as – disorders of biorhythms, methods of treatment and prevention.