Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Організаційно-педагогічні засади загальнопедагогічної підготовки майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Прокоф'єв, Євген Геннадійович
dc.date.accessioned 2024-02-22T13:09:09Z
dc.date.available 2024-02-22T13:09:09Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Прокоф'єв, Євген Геннадійович. Організаційно-педагогічні засади загальнопедагогічної підготовки майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти / Прокоф'єв Євген Геннадійович ; наук. керівник Вовк Людмила Петрівна ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2011. – 205 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44215
dc.description.abstract В дисертації розглядається організаційно-педагогічні засади загальнопедагогічної підготовки майбутніх вчителів в умовах дистанційного навчання у ВНПЗ. Розроблено і експериментально перевірено модель навчання, побудовану на основі використання комп’ютерних технологій в поєднанні з модульною дидактичною системою загальнопедагогічної підготовки майбутніх вчителів в умовах дистанційного навчання, також подано детальну характеристику цієї моделі та досліджені і з’ясовані організаційно-педагогічні і технологічні передумови її формування. Доведено, що впровадження комп’ютерних технологій навчання сприяє більше повному оволодінню студентами системою знань та умінь, розвиває творчу спрямованість пізнавальної діяльності студентів, допомагає формуванню професійних і особистісних якостей. uk
dc.description.abstract In the dissertation it is investigated organizational-pedagogical aspects of general pedagogical training of the future teachers in the conditions of remote studying in educational pedagogical institutions. Particularly, the current state of remote formation in Ukraine is examined. The meaning of such concepts as remote training, remote formation, pedagogical technologies, remote training technologies, informatization, the educational environment, training model, etc is specified. The problem of search of modern new approaches of educational process improvement by introduction of new training technologies is discovered by the author. Practical value of the received results is defined by that the theoretical positions and the conclusions formulated in research, the received experimental data allow to comprehend deeply efficiency of using of remote training system for formation of pedagogical competence of the future teachers, and to predict expedient directions of its further improvement. Besides, the received results of dissertational research can be used in compiling of textbooks and manuals of the pedagogical theory, developing of program methodical materials, at conducting special courses and specials seminars. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject дистанційне навчання uk
dc.subject загальнопедагогічна підготовка uk
dc.subject дидактична система uk
dc.subject інформаційні технології uk
dc.subject модель навчання uk
dc.subject формування професійних умінь і навичок uk
dc.subject навчальна діяльність студентів uk
dc.subject remote training uk
dc.subject general pedagogical training uk
dc.subject didactic system uk
dc.subject information technology uk
dc.subject training model uk
dc.subject formation of professional skills uk
dc.subject educational activity of students uk
dc.title Організаційно-педагогічні засади загальнопедагогічної підготовки майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання uk
dc.title.alternative Organizational-pedagogical aspects of general pedagogical training in the conditions of remote studying for the future teachers uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 378.091.315.7(043.3)


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics