Наукова стаття порушує питання вдосконалення шляхів реабілітаційних заходів щодо такого поширеного та різнобічного мовленнєвого розладу, яким є стерта дизартрія у дітей старшого дошкільного віку. Саме складники просодичного компонента мовлення визначають досконалість та завершеність етапів логопедичного впливу у комплексній програмі роботи та підготовки до шкільної адаптації дітей означеної мовленнєвої патології. Стаття розкриває особливості одного з важливих етапів корекційно-логопедичної роботи з формування просодичного компонента мовлення у дітей зі стертою дизартрією. Це підготовчо-проектувальний етап, метою якого є розвиток у дітей сенсомоторного рівня мовленнєво-рухової організації як початкової ланки формування просодики. Саме початковий етап корекційно-логопедичної роботи з формування складових просодики найважливіший, оскільки є базовим для усіх послідуючих етапів і включає чотири основних напрями роботи: оптимізація м’язового тонусу та відчуття м’язових диференціацій, формування дихальних кінестезій,формування акустичних характеристик голосу, стимуляційно-емоційне тренування виконавчих органів зон просодики.
Scientific article raises the question of ways to improve rehabilitation measures for such advanced and comprehensive speech disorder , which is erased dysarthria in preschool children . It prosodic component of speech components define excellence and perfection stages of speech therapy effects in complex program of work and preparation for school children adapt the designated speech pathology. The article reveals the features of one of the important stages of correction and speech therapy work to create prosodic component of speech in children with dysarthria worn . This preparatory stage , projecting , whose goal is to develop in children sensomotor level speech - motor organization as the primary link formation prosodyky . This initial phase correction and speech therapy work to create components prosodyky important as the baseline for all subsequent stages and includes four major areas of activity : optimization of muscle tone and feeling of muscle differentiation , formation kinesteziy breathing , forming the acoustic characteristics of voice - stimulus emotional coaching executive prosodyky zones.