У статті на основі аналізу наукових праць вітчизняних та зарубіжних дослідників аналізуються дані щодо психофізичного профілю дитини з синдромом Дауна, здійснюється дослідження анатомічних та біологічних складових розвитку психічних процесів дітей з синдромом Дауна; виявляються особливості в переважній обробці зорово-просторової інформації та відповідних можливостей експресивного мовлення; робиться психофізичне обґрунтування застосування індивідуалізованого навчання в процесі розвитку дітей з синдромом Дауна; виявляються фізіологічні основи розвитку інтелектуальної та мовленнєвої діяльності цих дітей та вивчаються слабкі і сильні сторони розвитку мовлення дітей з даною генетичною патологією.
В статті висвітлюються питання організації комплексних досліджень мовленнєвої та інтелектуальної сфери у дітей з синдромом Дауна, можливості організації корекційно-розвивального навчання та подальші перспективи інтеграції даної категорії дітей в освітнє та соціальне середовище.
In the article on the basis of analysis of the advanced studies of home and foreign researchers the features of anatomic and biological constituents of psychical development of children are investigated with the Down's syndrome; the features of primary visually-spatial treatment of information are determined; the psychomotor ground of the use of the individualized educating is done in the process of development of children with the Down's syndrome; physiological bases of psychical development of such children come to light and strengths and weaknesses of speech activity of children are studied with this genetic pathology. In the article the questions of organization of complex researches of speech and intellectual sphere of children are illuminated with the Down's syndrome, possibilities of realization of the correction-developing educating and subsequent prospects of integration of this category of children in educational and social.