У статті розкривається поняття «словесно-логічна пам’ять» (вербальна), висвітлюються особливості словеснологічної пам’яті старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення на основі результатів психологопедагогічного експерименту, проведеного на базі дошкільних навчальних закладів міста Києва. Подано розроблений корекційний комплекс для розвитку словесно-логічної пам’яті старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення з урахуванням їх особливостей мовленнєвої та психічної діяльності та з опорою на загальнодидактичні та спеціальні принципи. Даний комплекс має на меті розвиток словесно-логічної, зорової та слухової пам’яті, формування вміння запам’ятовувати логічно непов’язаний матеріал, утворювати асоціативні зв’язки при запам’ятовуванні та відтворенні вербального матеріалу, вміння утримувати інструкції в пам’яті; активізувати і збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення; виховувати спостережливість, уважність. Корекційний комплекс представлений серією занять, які мають свою структуру та інструкції до виконання кожного завдання.
The article deals with the concept of «verbal memory», highlights the peculiarities of verbal memory senior preschool children with the general underdevelopment of speech on the basis of psycho-pedagogical experiment carried out on the basis of pre-school educational institutions in Kiev. Posted drawing the correctional complex for the development of verbal memory senior preschool children with the general underdevelopment of speech based on the characteristics of their speech and mental activity and relying on general didactic and specific principles. The purpose of this complex is development of verbal logic, visual and auditory memory, the ability to memorize the formation of a logically incoherent material to form associative links with the memorization and reproduction of verbal material, the ability to keep the instructions in the memory; strengthen and enrich vocabulary, develop a coherent speech; cultivate observation, care. Corrective complex is represented by a series of activities that have their own structure and instructions to perform each task.