Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Об’єктивні підходи до оцінювання ефективності діяльності навчальних закладів – Шкіл сприяння здоров’ю

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Півненко, Ю. В.
dc.date.accessioned 2024-02-06T10:38:42Z
dc.date.available 2024-02-06T10:38:42Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Півненко, Ю. В. Об’єктивні підходи до оцінювання ефективності діяльності навчальних закладів – Шкіл сприяння здоров’ю / Ю. В. Півненко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 3K1 (56) - C. 288-292. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44045
dc.description.abstract На підставі досліджень різних авторів здійснено компаративний аналіз моделей навчальних закладів, орієнтованих на збереження і розвиток здоров’я дітей і підлітків. Узагальнені та систематизовані напрямки, критерії і показники діяльності навчальних закладів – Шкіл сприяння здоров’ю для об’єктивного оцінювання ефективності їхнього функціонування. uk
dc.description.abstract We can recently observe the tendency of increasing of characteristics of the sickness rate among the children. One of the ways to improve the unsatisfactory state of the young generation’s health is participation of Ukraine in the international project “the European network of schools of health assistance", creation and development of the National network of schools of health assistance. For this reason it is important to develop and introduce into the educational process the models of educational institutions - Schools of health assistance, the constituents of which are the chosen criteria and indexes of evaluation of the efficiency of their functioning. The analysis of models of the educational institutions oriented to maintain and develop the children and teenagers’ health has been carried out on the basis of different authors’ researches. The comparative analysis of the components of models of educational institutions - Schools of health assistance and correlation of the criteria of evaluation of efficiency of participants of educational process’ activity in the directions determined by the European network, have allowed to find out the divergence of the quantity and quality parameters. Taking into account the possibilities of the use of modern information technologies, a suggestion has been expressed to organize a competition-defense of the modern model of educational institution - School of health assistance in virtual space. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова uk
dc.subject модель uk
dc.subject навчальний заклад uk
dc.subject Школа сприяння здоров’ю uk
dc.subject критерії uk
dc.subject напрямки uk
dc.subject показники uk
dc.subject model uk
dc.subject educational institution uk
dc.subject School of health assistance uk
dc.subject criteria uk
dc.subject directions uk
dc.subject indexes uk
dc.title Об’єктивні підходи до оцінювання ефективності діяльності навчальних закладів – Шкіл сприяння здоров’ю uk
dc.title.alternative Объективные подходы к оцениванию эффективности деятельности учебных заведений – Школ содействия здоровью uk
dc.title.alternative Objective approaches to the evaluation of efficiency of the activity of educational institutions - Schools of health assistance uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 373.5:613:005.336.1-044.3:159.9.018.3(045)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу