У статті розглядається проблема диференційованої логопедичної корекції мовленнєвої діяльності дітей із тяжкими порушеннями мовлення як комплекс принципів, методів, форм, прийомів, способів та засобів корекційно-розвивального навчання. Це зумовлює створення спеціально організованого освітнього простору, в якому центральне місце займає взаємодія логопеда та дитини. Автор розкриває зміст трьох взаємопов’язаних етапів диференційованої логопедичної корекції: діагностико-пропедевтико-репродуктивного, діяльнісно-диференційованого та інтерпретаційно-нормативного, змістовими лініями яких відповідно є аналітично-смислова, репродуктивно-відтворююча, інтерпретаційно-пошукова діяльність.
Функціональність етапів проілюстровано прикладами з формування словотворчого компонента мовленнєвої діяльності, де на першому здійснювалася підготовка до самостійного визначення на слух нормативного варіанту твірного або похідного слова, словотворчого форманту з допомогою педагога та самостійно при використанні завдань відповідно до рівня мовленнєвих можливостей дитини з тяжкими порушеннями мовлення в ході занять та ігор навчально-корекційної спрямованості.
The article deals with the problem of differentiated logopedic correction of speech activity of the children with severe speech disorders as a set of principles, methods, forms, and ways of correction and development education. It determines the creation of specially organized educational space, in which the central place is occupied by the interaction of a speech therapist and the child. The author reveals the contents of three interconnected stages differentiated logopedic correction: diagnostispropedeutics-reproductive, activity-differentiated and interpretational-normative, semantic lines which are, respectively, analyticallysemantic, reproductive-reproducing, interpretational-regulatory activities. The functionality stages illustrated by the examples by the formation of word-forming component of speech activity, where the first stage is preparing for self-determination at the hearing normative version constituting or derived words, derivational formant with the help of the teacher and yourself by using tasks in accordance with the level of the voice capabilities of a child with severe speech disorders during the course of games and educational-correctional orientation.