ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Пилипенко, О. М. | |
dc.date.accessioned | 2024-02-06T09:02:19Z | |
dc.date.available | 2024-02-06T09:02:19Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Пилипенко, О. М. Особливості діагностики емоційного інтелекту молодших школярів із мовленнєвими порушеннями / О. М. Пилипенко // Логопедія : наук.-метод. журнал. – Київ, 2016. – № 8. – С. 73-78. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44031 | |
dc.description.abstract | Стаття присвячена обґрунтуванню та висвітленню змісту діагностичної методики дослідження особливостей емоційного інтелекту дітей молодшого шкільного віку з порушеннями мовленнєвого розвитку. Матеріал статті ґрунтується на детальному аналізі усієї складової емоційного інтелекту, а саме: когнітивних здібностей, що забезпечують впізнавання емоцій, точність переробки емоційної інформації; сформованості уявлень про емоції як про джерело інформації; розумінь значень емоцій; емоційної регуляції. Автором проведений детальний аналіз сучасних діагностичних методик, спрямованих на вивчення стану сформованості здатності розпізнавати і розуміти емоційні стани іншої людини, визначати рівень розвитку емпатії, виявляти види емпатичних реакцій; стани сформованості здатності до вираження емоційних станів, використання емоцій, дослідження стану емоційної регуляції, визначення емоційного фону, його стійкості і чинників, що його зумовлюють, визначення емоційного портрету молодшого школяра досліджуваної категорії. Акцентується увага на тому, що обстеження має проводитись з урахуванням загальноприйнятих у спеціальній психології принципів, а саме: системного підходу, структурно-динамічного, комплексного вивчення, індивідуального підходу, врахування потенційних можливостей дитини, детермінізму. У якості заключного доказу та узагальнення результатів виконання всіх завдань констатувального дослідження дало змогу оцінити стан сформованості базових складових емоційного інтелекту дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку молодшого шкільного віку та виділити його рівні: високий, достатній, середній і низький рівень. | uk |
dc.description.abstract | The article is devoted to the justification of the content and coverage of the diagnostic method of studying the features of emotional intelligence of children of primary school age with impaired speech development. Material article is based on a detailed analysis of all the component of emotional intelligence, namely cognitive skills that provide recognition of emotion, accurate processing of emotional information; formation of representations of emotions as a source of information; understandings of values and emotions; emotional regulation. The author conducted a detailed analysis of current diagnostic techniques aimed at examining the state of formation of ability to recognize and understand the emotional state of another person, determine the level of empathy, identify types of empathic responses; conditions of formation of ability to express emotional states, using emotions, study of emotional regulation, determine the emotional background, its stability and the factors that cause it, determining emotional portrait primary school children studied categories. Attention is drawn to the fact that a survey should be carried out taking into account the generally accepted principles of special psychology, namely: systematic approach, structural-dynamic, complex study, an individual approach, taking into account the potential of the child, determinism. As a final proof and generalization of the results of all tasks ascertaining study allowed us to estimate the state of formation of the basic components of emotional intelligence of children with impaired speech development of younger school age, and highlight the levels: high, sufficient, medium and low. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | uk |
dc.subject | емоційний інтелект | uk |
dc.subject | емоційний стан | uk |
dc.subject | емпатія | uk |
dc.subject | діагностика емоційного інтелекту | uk |
dc.subject | діти з мовленнєвими порушеннями | uk |
dc.subject | emotional intelligence | uk |
dc.subject | emotional state | uk |
dc.subject | empathy | uk |
dc.subject | emotional intelligence diagnostics | uk |
dc.subject | children with speech disorders | uk |
dc.title | Особливості діагностики емоційного інтелекту молодших школярів із мовленнєвими порушеннями | uk |
dc.title.alternative | The diagnosis of emotional intelligence of primary school children with speech disorders | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 376-053.4-056.264:159.942 |