У статті розглядаються сучасні тенденції щодо вивчення виникнення та розвитку психосоматичних розладів у дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку у наслідок порушення емоційної прив’язаності. У сучасному суспільстві спостерігається криза сім’ї, яка виявляється не тільки на соціально-економічному рівні. Недостатнім є також підготовка дорослих до сімейного життя на психолого-педагогічному, соціально-педагогічному рівнях тощо. Відсутність стратегії створення та розвитку сім’ї та сімейних цінностей, відсутність послідовності у вихованні дітей, нерозуміння самої унікальності та цінності кожної дитини, а також кожного члена родини, та нездатність батьків прогнозувати наслідки виховання - все це призводить до порушень емоційного здоров’я у родині. Також, у статті подається огляд та аналіз психосоматичних розладів в основі яких лежить реакція на емоційне переживання, яка супроводжується функціональними змінами та патологічними порушеннями в органах. У статті зазначається, що розвиток відносин у системі «мати - дитина», «батько - дитина» допомагають дитині керувати поведінкою та емоціями, особливо в умовах небезпеки чи стресу. Відповідно, прив’язаність виконує важливу функцію зняття стресу. Під час аналізу теоретичних та практичних матеріалів досліджень зарубіжних та вітчизняних науковців було підтверджено, що вплив емоційної прив’язаності на розвиток психосоматичних розладів дуже великий, і це свідчить про високий рівень розповсюдження даної патології та підтверджує доцільність ранньої діагностики та корекції. А також необхідність проведення серед населення просвітницької роботи.
This article discusses the current trends of studying the emergence and development of psychosomatic disorders in preschool children with mental retardation as a result of violations of emotional attachment. In modern society, there is a family crisis is not only in the socio-economic level. Insufficient training and adult family life on the psycho-pedagogical, social and pedagogical levels, etc .. The lack of strategy creation and development of the family and family values, the lack of consistency in the education of children, lack of understanding of the most unique and value each child as well as every member of family, and the inability of parents to predict the effects of education - all this leads to violations of the emotional health of the family. Also, the article provides an overview and analysis of psychosomatic disorders which are based on responses to the emotional experience, accompanied by functional changes and pathological abnormalities in organs. The article notes that the development of relations in the system "mother - child", "father - child" help the child to control the behavior and emotions, especially in the face of danger or stress. Accordingly, the attachment has an important function of relieving stress. In the analysis of theoretical and practical materials of foreign and domestic scholars research it was confirmed that the influence of emotional attachment to the development of psychosomatic disorders is very large, and it indicates a high level of spread of this disease and confirms the feasibility of early diagnosis and correction. As well as the need for education among the population.