ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Брушневська, І. М. | |
dc.date.accessioned | 2024-02-05T14:30:10Z | |
dc.date.available | 2024-02-05T14:30:10Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Брушневська, І. М. Розвиток психолінгвістичних передумов комунікативної діяльності дошкільників засобами логоритміки / І. М. Брушневська // Логопедія : наук.-метод. журнал. – Київ, 2016. – № 8. – С. 14-19. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44013 | |
dc.description.abstract | В статті аналізується вивчення можливостей використання системи роботи з формування ритмічних здібностей в корекційній роботі з дітьми дошкільного віку з порушеннями мовленнєвого розвитку, аргументується доцільність застосування її різновидів на різних етапах навчальної діяльності. Ритмічні здібності розглядаються з позицій психології, педагогіки, психолінгвістики. Здійснено аналіз впливу логоритміки на розвиток ритмічних здібностей як психолінгвістичних передумов становлення мовлення дитини. Визначено основні складові методики експериментального дослідження ступеня сформованості ритмічних здібностей у дошкільників з порушеннями мовленнєвого розвитку. Проаналізовано результати застосування діагностичної методики в контрольній та експериментальній групах дітей. Окреслено основні аспекти формувального експерименту як системи корекційно-розвивальної роботи, яка поєднала елементи логопедичної роботи, роботи з розвитку почуття ритму у дошкільників та грунтується на провідній формі діяльності дошкільників 4-5 року життя. Зазначено, що проведення корекційної роботи шляхом застосування системи інтегрованих логоритмічних занять виявило позитивну динаміку у розвитку ритмічних здібностей дошкільників-логопатів. Засвідчено покращення таких психолінгвістичних передумови мовленнєвої діяльності як відчуття ритму, ритмічної уваги, сприймання і відтворення ритму, слухо-мовленнєвої ритмічної пам’яті, ритмо-складової структури мовлення. Доведено, що дошкільникам з різними формами мовленнєвих відхилень властива різна динаміка у корекції порушених ритмічних здібностей. | uk |
dc.description.abstract | The article analyzes opportunities for the usage of the system of work with formation of the rhythmic abilities in the process of special work with preschool language-impaired children, reasonability of application of its different types on different stages of the educational activity is substantiated. Rhythmic skills are examined from the point of view of psychology, pedagogics and psycholinguistics. Analyses of influence of logorhythmics on the formation of the psycholinguistic preconditions for the speech development of a child is carried out. Basic stages of methodology of the experimental study of the degree of formation of the rhythmic skills of preschool language-impaired children are determined. The results of application of the diagnostic methodology in the control and experimental groups of children are analyzed. Basic aspects of the forming experiment as of the system of the correction and development uniting elements of the speech therapy, sense of rhythm therapy of the preschool children grounding on the maim form of the activity of the preschool children of 4-5 years old were defined. It is stated that performance of correction work by means of application of the system of integrated logorhythmic lessons showed positive dynamics of the development of the rhythmic skills of the preschool children with logopathy. Improvement of such psycholinguistic preconditions of the speech activity as sense of rhythm, rhythmic attention, rhythm perception and reproduction, rhythmic hearing and speech memory, rhythmic and compositional structure of the speech was proved. It was also proved that preschool children with different forms of language impairment are characterized by different dynamics of correction of breacvhes of rhythmic skills. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | uk |
dc.subject | ритмічні здібності | uk |
dc.subject | дошкільники | uk |
dc.subject | мовлення | uk |
dc.subject | логоритміка | uk |
dc.subject | психолінгвістичні передумови | uk |
dc.subject | дослідження | uk |
dc.subject | rhythmic skills | uk |
dc.subject | preschool children | uk |
dc.subject | speech | uk |
dc.subject | logorhythmics | uk |
dc.subject | psycholinguistic preconditions | uk |
dc.subject | research | uk |
dc.title | Розвиток психолінгвістичних передумов комунікативної діяльності дошкільників засобами логоритміки | uk |
dc.title.alternative | Formation of the pshycholinguistic preconditions for the communicative activity of preschool children by means of logorhythmics | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 56376-053.4-056.264 |