Цель: повысить эффективность выступления соревновательных пар в спортивном танце за счет формирования и совершенствования показателей эмоциональной устойчивости. Задачами исследования было изучения личностных особенностей спортсменов в танцевальной паре, влияющие на их эмоциональную устойчивость, а также определения условий формирования эмоциональной устойчивости танцевальных пар. Материал: в исследовании приняли участие 40 спортсменов- танцора в возрасте 10-14 лет. Результаты: установлено, что в большей части спортсменов, у 24 (60%) было выявлено высокое эмоциональной состояние у 15 (38%) спортсменов-танцоров преобладает среднее эмоциональное состояние и только у 1(2%) спортсмена-танцора было выявлено низкое эмоциональное состояние, которое показывает его закомплексованность, нервность, в тоже время вялое выполнения танцевальных композиций, несмелое отношение к самому процессу, боязнь сделать ошибку. Выводы: танцоры, обладающие высоким эмоциональным состоянием, характеризуются уверенностью в своих силах и являются борцами за победу, но в тоже время спортсмены которые обладают низким эмоциональным состоянием наоборот нужно стимулировать и давать возможность показывать себя сильными и раскрепощенными. Давать возможность показать себя, как сильного спортсмена.
Мета: підвищити ефективність виступу змагальних пар в спортивних танцях за рахунок формування та вдосконалення показників емоційної стійкості. Завданнями дослідження було вивчення особистісних особливостей спортсменів в танцювальній парі, що впливають на їх емоційну стійкість, а також визначення умов формування емоційної стійкості танцювальних пар. Матеріал: у дослідженні взяли участь 40 спортсменів-танцюриста у віці 10-14 років. Результати: встановлено, що в більшій частині спортсменів, у 24 (60%) було виявлено високий емоційний стан у 15 (38%) спортсменів-танцюристів переважає середній емоційний стан і тільки у 1 (2%) спортсмена-танцюриста було виявлено низький емоційний стан, що показує його закомплексованість, нервовість, в той же час, мляве виконання танцювальних композицій, несміливе ставлення до самого процесу, боязнь зробити помилку. Висновки: танцюристи, які володіють високим емоційним станом, характеризуються упевненістю в своїх силах і є борцями за перемогу, але в той час спортсменам, які володіють низьким емоційним станом навпаки потрібно стимулювати і давати можливість показувати себе сильними і розкутими. Давати можливість показати себе, як Ключові слова: танці, емоції, стійкість, особистість, спортсмен, діяльність, ефективність, тренувальний процес.
Purpose: To improve the efficiency of performance of competitive sports dance in pairs due to the formation and improvement of indicators of emotional stability. The objectives of the study was to study the personality characteristics of athletes in the dance couple, affecting their emotional stability, as well as determining the conditions for the formation of emotional stability dancing. Material: The study involved 40 sportsmen dancer at the age of 10-14 years. Results: It was found that most of the athletes in 24 (60%) showed high emotional state in 15 (38%) athletes dancers predominant emotional state average and only 1 (2%) athlete dancer was found low emotional state which shows his nervousness, at the same time sluggish performance of dance songs, diffident attitude to the process, fear of making a mistake. Conclusions: dancers, with a high emotional state characterized by confidence in their abilities and are fighters for the victory, but at the same time the athletes who have low emotional state on the contrary should be encouraged and given the opportunity to show themselves strong and liberated. To give an opportunity to show himself as a strong athlete.