Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гречкосій, Руслан Миколайович
dc.date.accessioned 2024-01-31T08:10:13Z
dc.date.available 2024-01-31T08:10:13Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Гречкосій, Р. М. Роль міфу в культурі консьюмеризму / Р. М. Гречкосій // Культурологічний альманах / МОН України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Випуск 3. – С. 112-118. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43915
dc.description.abstract В даному дослідженні ми розглянемо структуру міфу: його формотворення в архаїчно-традиційному та сучасному виявах. А точніше, спробуємо обґрунтувати думку, що надмірне міфотворення до якого схиляється сучасна культура є не більше ніж процесом безґрунтовної симуляції та впадання в ілюзії, що спричиняє «хворобу» сучасності, як на суспільному так і духовному рівнях буття людини. Якщо в кращих традиціях юнгіанської думки, сприйняти той факт, що людина без міфу неможлива, оскільки за інших обставин, вона є вирваною з коренем рослиною, що втратила зв'язок з минулим. То на сьогодні ми можемо констатувати факт «виривання», який вже відбувся, а той спосіб в який людина продовжує міфотворення є безсвідомим маренням на тлі суспільних та культурних міфологем. Таким чином, в межах культури споживацтва встановлюються практики автоматичного та безсвідомого прийняття всього, що постулює міф. А вкрай поспішне мислення сучасної людини не залишає місця для розважливого критичного погляду обивателя. Людина виявляється надто податливим реципієнтом, що ладен повсякчас сходити до рівня симулякра у всій його повноті вираження. І власне, позбутість міфу будьякої чудернацької витворності, лише підтверджує пласкість людського світосприйняття. Людина дивиться на міф, немовби зачудований першовідкривач на природну дивовижу. Власне таким чином і розчаровується в ньому та перекочовує до наступної міфологеми. uk
dc.description.abstract We will consider the structure of the myth: its formation in archaic-traditional and modern images. We will also try to substantiate the opinion that the artificial myth-making to which modern culture is inclined is nothing more than a process of groundless simulation and entering into an illusion, and also causes the “disease” of modernity, both at the social and spiritual level of a person. Within the limits of the culture of consumerism, practices of automatic and unconscious acceptance of everything postulated by the myth are established. And the extremely hasty thinking of today's people leaves no room for prudent critical thinking. A person looks at a myth, as if he were an amazed discoverer of a natural wonder. In fact, in this way, he becomes disappointed in him and moves on to the next mythologeme. This is due to the fact that the culture of consumerism forms the language “on the contrary”. It takes the empty illusion of the form of myth and tries to give it temporary meanings and juggles the latter to support the illusory functioning and viability of man within it. That is why, in our investigation, we turn to the archaic myth, which is an “exemplary” model of myth-making. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject consumer culture uk
dc.subject споживацтво uk
dc.subject «незавершений проект» uk
dc.subject міф uk
dc.subject міфотворчість uk
dc.subject бриколаж uk
dc.subject consumer culture uk
dc.subject consumerism uk
dc.subject “unfinished project” uk
dc.subject myth uk
dc.subject mythmaking uk
dc.subject bricolage uk
dc.title Роль міфу в культурі консьюмеризму uk
dc.title.alternative The role of myths in the consumer culture uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc (130.2):316.62
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.3.15


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу