Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Модифікації технічної творчості в культурі постіндустріального суспільства

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бакуменко, Олександр Вікторович
dc.date.accessioned 2024-01-30T13:39:28Z
dc.date.available 2024-01-30T13:39:28Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Бакуменко, О. В. Модифікації технічної творчості в культурі постіндустріального суспільства / О. В. Бакуменко // Культурологічний альманах / МОН України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Випуск 3. – С. 84-88. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43910
dc.description.abstract Статтю присвячено дослідженню модифікацій технічної творчості в оптиці постіндустріального суспільства. особливу увагу приділено розгляду проблеми відчуження результату і продукту технічної творчості від людини. Показано, що соціокультурні трансформації постіндустріального суспільства торкаються всіх сфер матеріальної і духовної культури. У культурі постіндустріального суспільства створюються рамкові умови для порушення балансу між homo faber та homo creator, які вже не доповнюють одне одного, а вступають в суперечку. Особливо це торкається технічної творчості у сфері новітніх інформаційних технологій де створюється ілюзія, що суб’єкт технічної творчості вже немає нічого спільного зі своїм витвором. Перенасиченість інноваційними оновленнями та висока технологічність світу повсякденності сучасної людини призводить до принципового нерозуміння онтологічних основ удосконалення людської природи, в сенсі коментаторської філософської антропології та коментаторської педагогіки, як творчого самоздійснення людини, зводиться до слідування алгоритмам та механічного набуття навичок для виживання у світі «техне». У статті доводиться, що як здійснення людиною життєтворчості в модусах ейфорії від технічних інновацій, так і моделювання життєвих стратегій на засадах технофобії, є однаково руйнівним для людини. Адже вона втрачає орієнтири у просторі високотехнологічного світу, порушуючи баланс між творчою адаптацією та примусом дресури або запереченням її боязню технічних інновацій. Проаналізовані ризики та можливі наслідки виходу технічної творчості за межі встановлені етикою відповідальності, особливо у сфері штучного інтелекту, а також визначено амбівалентність технічної творчості в оптиках війни і миру. uk
dc.description.abstract The article is dedicated to the exploration of modifications of technical creativity in the context of post-industrial society. Special attention is given to the examination of the issue of alienation of the result and product of technical creativity from the individual. It is demonstrated that the sociocultural transformations of post-industrial society affect all spheres of material and spiritual culture. In the culture of post-industrial society, framework conditions are established that disrupt the balance between homo faber and homo creator, which no longer complement each other, but rather clash. This is especially relevant in the realm of advanced information technologies, where an illusion is created that the subject of technical creativity has nothing in common with their creation. The saturation with innovative updates and the high technological nature of the everyday world of modern individuals leads to a fundamental misunderstanding of the ontological foundations of human improvement. In the sense of commentary-based philosophical anthropology and commentary-based pedagogy, the act of creative self-realization of individuals is reduced to following algorithms and mechanically acquiring skills for survival in the world of “techne”. The article argues that both the realization of life-creating potential in the modes of euphoria from technical innovations and the modeling of life strategies based on technophobia are equally destructive for humans. This is because they lose their bearings in the space of the high-tech world, disrupting the balance between creative adaptation and the compulsion of training or the denial of their fear of technical innovations. The risks and possible consequences of technical creativity surpassing the established ethical boundaries are analyzed, particularly in the field of artificial intelligence. The ambivalence of technical creativity in the perspectives of war and peace is also identified. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject технічна творчість uk
dc.subject технологічність uk
dc.subject ШІ uk
dc.subject технології uk
dc.subject антропотехніки uk
dc.subject homo faber uk
dc.subject homo creator uk
dc.subject комунікація uk
dc.subject життєтворчість uk
dc.subject постіндустріальне суспільство uk
dc.subject technical creativity uk
dc.subject technological nature uk
dc.subject AI uk
dc.subject technologies uk
dc.subject anthropotechnology uk
dc.subject communication uk
dc.subject life-creation uk
dc.subject post-industrial society uk
dc.title Модифікації технічної творчості в культурі постіндустріального суспільства uk
dc.title.alternative Modifications of technical creativity in the culture of post-industrial society uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 130.2:316.324.8
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.3.10


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу