Проблема впливу професії на особистість періодично була предметом досліджень низки науковців, але на сьогодні залишається актуальною та недостатньо розробленою. У статті наведено результати дослідження динаміки показників загальної адаптації та дезадаптаційних процесів особистості викладачів фізичного виховання, як діагностичної та аналітичної сторони психологічного супроводу їх педагогічної діяльності. Розглянуто адаптаційну сферу особистості тренерів з легкої атлетики, як основний фактор успішної професіональної діяльності у сфері фізичної культури і спорту. Визначено особливості зміни показників загальної адаптивності особистості, а також дезадаптаційних процесів особистості тренерів з легкої атлетики в залежності від гендерної відповідності.
А також, особливе значення набуває вивчення деформаційних змін особистості тренера залежно від вікових особливостей. Оскільки кожний віковий період фахівця має свої кризові моменти, тому під впливом факторів професійної діяльності особистісні якості можуть набувати специфічної забарвленості. Тому, в статті детально розглянуто шлях професійного становлення тренера з легкої атлетики в залежності від вікових характеристик.
The problem of the influence of the profession on the personality has periodically been the subject of research by a number of scientists, but today it remains relevant and insufficiently developed. The article presents the results of the study of the dynamics of indicators of general adaptation and maladaptation processes of the personality of physical education teachers, as a diagnostic and analytical side of the psychological support of their pedagogical activity. The adaptive sphere of personality of physical education teachers is considered as the main factor of successful professional activity in the field of physical culture and sports. The peculiarities of changes in indicators of the general adaptability of the personality, as well as maladaptation processes of the personality of physical education teachers, depending on gender conformity, are determined.
Also, the study of deformational changes in the coach's personality depending on age characteristics is of particular importance. Since each age period of a specialist has its own crisis moments, therefore, under the influence of factors of professional activity, personal qualities can acquire a specific color. Therefore, the article examines in detail the path of professional development of a track and field coach depending on age characteristics.