The article examines general ideas about a person’s healthy lifestyle, diagnoses the presence and completeness of a healthy lifestyle among 1st-2nd year students of all specialties, conducts a comparative analysis of the lifestyle of first- and second-year students, provides practical recommendations on ways and means of acquiring knowledge, skills and sustainable skills for developing a healthy lifestyle. Practical recommendations are given to establish the medical characteristics of the student’s actual lifestyle and to correct the worst indicators according to the parameters of the formula for a healthy lifestyle. The positive impact of physical education classes on the way and quality of life of students during their studies at a higher education institution was reliably confirmed (P<0.05).
У статті розглянуто загальні уявлення про здоровий спосіб життя людини, діагностовано наявність та повноту здорового способу життя у студентів 1-2 курсів усіх спеціальностей. Для встановлення медичної повноцінності способу життя застосовано соціологічний опитувальник з використанням «Медичної опитувальної анкети способу життя студента», який містив 41 запитання, що охоплюють 12 параметрів ЗСЖ, а це дало змогу повною мірою розкрити ключову сутність кожного параметра формули здорового способу життя. Проведено порівняльний аналіз способу життя студентів першого та другого курсів; встановлено, що більшість студентів веде медично-задовільний спосіб життя (75-76 %); наведено практичні рекомендації щодо способів і засобів набуття знань, умінь та стійких навичок з формування здорового способу життя. Надано практичні рекомендації, що дають змогу встановити медичну характеристику фактичного способу життя студента, скорегувати найгірші показники за параметрами формули здорового способу життя. Достовірно підтверджено (Р < 0,05) позитивний вплив занять фізичного виховання на спосіб і якість життя студентів під час навчання в закладі вищої освіти, що було головною метою цього дослідження.