Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психологічні особливості розумової працездатності молодших школярів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Петрів, Ольга Петрівна
dc.date.accessioned 2024-01-25T14:52:14Z
dc.date.available 2024-01-25T14:52:14Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Петрів, Ольга Петрівна. Психологічні особливості розумової працездатності молодших школярів : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Петрів Ольга Петрівна ; Наук. кер.: Бех Іван Дмитрович ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2005. – 226 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43820
dc.description.abstract Дисертація присвячена дослідженню проблеми розумової працездатності молодших школярів впродовж п’ятиденного навчального тижня. Розкрито сутність поняття „розумова працездатність молодшого школяра”, визначено його структуру, показники й критерії прояву в учнів 1-4 класів. Доведено вікову гетерохронність становлення показників психологічного утворення особистості. Визначено увагу домінантним вектором у ієрархічній структурі розумової працездатності, який актуалізує інші її структурні компоненти й цим забезпечує їх розвиток. Досліджено психологічні особливості динаміки розумової працездатності молодших школярів впродовж академічної години, доби, тижня та року за показниками продуктивності та швидкості виконання учнями розумової праці. Виявлено, на основі психологічного аналізу взаємозв’язку функціонального перебігу розумових навантажень та психологічних параметрів розумової працездатності особистості, корекційні та розвиваючі напрями психологічного супроводу нормування розумових навантажень в сучасній початковій школі та на їх основі розроблено практичні рекомендації, спрямовані на удосконалення дидактичної побудови структури уроку, денного розумового навантаження та тижневого розкладу уроків для учнів початкових класів. uk
dc.description.abstract The dissertation is devoted to research of a problem of intellectual serviceability of younger schoolboys within five-day educational week. The essence of concept „intellectual work capacity of the younger schoolboy” is opened, his structure, parameters and criteria of display in pupils of 1-4 classes is determined. Age non-uniformity of becoming of parameters of structure of psychological education of the person is proved. The parameter of attention is determined by a prepotent vector in hierarchical structure of intellectual serviceability which staticizes its other structural components and with it provides their development. Psychological features of dynamics of intellectual work capacity of younger schoolboys during a class period, day, weeks and year behind parameters of productivity and speed of performance by pupils of brainwork are investigated. On the basis of the psychological analysis of interrelation of functional course of intellectual loadings and psychological parameters of intellectual work capacity of the person correctional and developing directions of psychological support of normalization of intellectual loadings in a modern elementary school are revealed. Practical recommendations of improvement of didactic construction of structure of a lesson, day time intellectual loading and the week schedule of lessons for pupils of initial classes are developed. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject розумова працездатність молодшого школяра uk
dc.subject гетерохронність розвитку uk
dc.subject динаміка розумової працездатності uk
dc.subject функціональний взаємозв’язок працездатності та напруженості праці особистості uk
dc.subject intellectual serviceability of the younger schoolboy uk
dc.subject non-uniformity of development uk
dc.subject dynamics of intellectual serviceability uk
dc.subject functional interrelation of serviceability and intensity of brainwork of the person uk
dc.title Психологічні особливості розумової працездатності молодших школярів uk
dc.title.alternative Psychological of feature of intellectual serviceability of younger schoolboys uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 159.922.73-053.5


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу