Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Димнаміка показників фізичного та психоемоційного стану курсантів у процесі занять спортивними іграми

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Зімніков, О. О.
dc.contributor.author Ягодзінський, В. П.
dc.contributor.author Нікітін, А. М.
dc.contributor.author Костюшко, І. А.
dc.contributor.author Стоянов, Р. В.
dc.contributor.author Сидорчук, В. В.
dc.contributor.author Романченко, Д. Ю.
dc.contributor.author Стасюк, В. М.
dc.contributor.author Козлов, С. В.
dc.date.accessioned 2024-01-24T10:44:21Z
dc.date.available 2024-01-24T10:44:21Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Димнаміка показників фізичного та психоемоційного стану курсантів у процесі занять спортивними іграми / О. О. Зімніков, В. П. Ягодзінський, А. М. Нікітін, І. А. Костюшко, Р. В. Стоянов, В. В. Сидорчук, Д. Ю. Романченко, В. М. Стасюк, С. В. Козлов // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково- педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023. – Вип. 12 (172). – С. 92-95. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43739
dc.description.abstract Мета статті – дослідити вплив занять спортивними іграми (футболом) на показники фізичного та психоемоційного стану курсантів у процесі навчання у вищому військовому навчальному закладі (ВВНЗ). Дослідження проводилося у Військовому інституті танкових військ Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» (м. Харків) у 2022-2023 роках. У дослідженні взяли участь 85 курсантів чоловічої статі, які навчалися на третьому курсі. Було сформовано дві групи: експериментальну (ЕГ, n=42), курсанти якої під час спортивно-масової роботи (СМР) займалися футболом, та контрольну (КГ, n=43), курсанти якої займалися за традиційною методикою проведення СМР. Кількість годин на фізичну підготовку на тиждень у курсантів ЕГ і КГ була однаковою. Фізичний стан курсантів оцінювалося за індексами маси тіла, життєвого, силового, Робінсона, часу відновлення ЧСС після стандартного навантаження. Психоемоційний стан курсантів оцінювався за методикою САН (самопочуття, активність, настрій). Наприкінці дослідження в ЕГ виявлено кращі показники фізичного стану, порівняно із КГ. При цьому під час навчання у ВВНЗ в ЕГ спостерігається більш виражене, ніж у КГ, покращання усіх досліджуваних показників. Найкращий рівень психоемоційного стану у курсантів обох груп виявлено наприкінці дослідження, однак в ЕГ він виявився кращим, ніж у КГ. Встановлено, що заняття спортивними іграми, зокрема футболом, під час СМР позитивно вплинули на фізичний та психоемоційний стан курсантів, а також сприяли злагодженості військових підрозділів. Суттєві зміни виявлено у показниках діяльності серцево-судинної та дихальної систем організму курсантів ЕГ. Високий рівень показників фізичного та психоемоційного стану у курсантів сприятиме покращанню успішності опанування ними навчальних дисциплін в процесі навчання у ВВНЗ, що забезпечить у майбутньому ефективність їх професійної і бойової діяльності. uk
dc.description.abstract The aim of the article is to investigate the impact of sports games (football) on indicators of cadets’ physical and psycho-emotional state during their studying at a higher military educational institution (HMEI). The research was conducted at the Military Institute of Tank Troops of the National Technical University “Kharkiv Polytechnic Institute” (Kharkiv) in 2022-2023. 85 male cadets who studied in the third year took part in the research. Two groups were formed: the experimental group (EG, n=42), whose cadets played football during sports and mass work (SMW), and the control group (CG, n=43), whose cadets practiced according to the traditional method of SMW. The number of hours for physical training per week for EG and CG cadets was the same. The physical state of the cadets was assessed by such indexes as body mass, vital, strength, Robinson, heart rate recovery time after a standard load. The psycho-emotional state of the cadets was assessed using the WAM methodology (well-being, activity, mood). At the end of the experiment, better indicators of physical state were found in EG compared to CG. At the same time, while studying at the HMEI, the improvement of all studied indicators is more pronounced in the EG than in the CG. The best level of psycho-emotional state in cadets of both groups was found at the end of the experiment, however, it was better in EG than in CG. It was established that sports games, in particular football, during military training had a positive effect on the physical and psycho-emotional state of cadets, and also contributed to the cohesion of military units. Significant changes were found in the indicators of the cardiovascular and respiratory systems of the EG cadets. A high level of indicators of cadets’ physical and psycho-emotional state will contribute to the improvement of their success in mastering academic disciplines during their studying at the HMEI, which will ensure the effectiveness of their professional and combat activities in the future. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject фізичний стан uk
dc.subject психоемоційний стан uk
dc.subject спортивні ігри uk
dc.subject футбол uk
dc.subject фізична підготовка uk
dc.subject курсанти uk
dc.subject physical state uk
dc.subject psycho-emotional state uk
dc.subject sports games uk
dc.subject football uk
dc.subject physical training uk
dc.subject cadets uk
dc.title Димнаміка показників фізичного та психоемоційного стану курсантів у процесі занять спортивними іграми uk
dc.title.alternative Dynamics of indicators of cadets’ physical and psycho-emotional state in the process of engagement in sports games uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 796.33:159
dc.identifier.doi 10.31392/UDU-nc.series15.2023.12(172).17


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics