Автори статті наголошують на тому, що у сучасний період стан здоров’я населення України є суттєвим викликом суспільству і без перебільшення становить реальну загрозу для гуманітарної безпеки. Пошук шляхів збереження і розвитку нації, зміцнення її здоров’я повинен бути адресованим педагогічній громадськості, яка все гостріше починає розуміти свою відповідальність за фізичне, соціальне і психологічне благополуччя майбутнього покоління. У статті охарактеризувати кваліфікаційні характеристики таких професій працівників сфери фізкультурно-спортивної реабілітації, як «Інструктор фізкультурно-спортивної реабілітації», «Фахівець фізкультурно-спортивної реабілітації» та «Фізкультурно-спортивний реабілітолог». Акцентовано увагу на тому, що працівники сфери фізкультурно-спортивної реабілітації повинні планувати і реалізовувати заходи фізкультурно-спортивної реабілітації, спрямуванні на відновлення і компенсацію функціональних можливостей організму людини, її фізичного стану за допомогою занять фізичною культурою і спортом. Вказано, що працівники сфери фізкультурно-спортивної реабілітації повинні співпрацювати з працівниками системи закладів фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» щодо залучення осіб з інвалідністю та їх супроводу для участі у фізкультурно-спортивних та реабілітаційних заходах серед осіб з інвалідністю з ураженнями опорно-рухового апарату, порушеннями зору, слуху, розумового і фізичного розвитку та різних вікових груп. Зазначено, що працівники сфери фізкультурно-спортивної реабілітації повинні співпрацювати з фахівцями центрів комплексної реабілітації для дітей і молоді з інвалідністю щодо залучення осіб з інвалідністю до участі у фізкультурно-оздоровчих, масових і спортивних заходах.
The authors of the article emphasize that in the modern period, the state of health of the population of Ukraine is a significant challenge to society and, without exaggeration, poses a real threat to human security. The search for ways to preserve and develop the nation and strengthen its health should be addressed to the teaching community, which is increasingly aware of its responsibility for the physical, social and psychological well-being of the future generation. The article describes the qualification characteristics of such professions of workers in the field of physical education and sports rehabilitation as “Instructor of physical culture and sports rehabilitation”, “Specialist of physical culture and sports rehabilitation” and “Physical culture and sports rehabilitation therapist”.
The authors emphasizes that workers in the field of physical culture and sports rehabilitation should plan and implement measures of physical culture and sports rehabilitation aimed at restoring and compensating for the functional capabilities of the human body, its physical condition through physical education and sports.
It is indicated that employees in the field of physical culture and sports rehabilitation should cooperate with employees of the system of physical culture and sports institutions for persons with disabilities “Invasport” to involve persons with disabilities and their support for participation in physical culture, sports and rehabilitation activities among persons with disabilities with lesions of the musculoskeletal system, visual, hearing, mental and physical development and different age groups. It is noted that workers in the field of physical culture and sports rehabilitation should cooperate with specialists from centers for comprehensive rehabilitation for children and youth with disabilities to involve persons with disabilities in participation in physical culture and recreation, mass and sports events.