У дисертації запропоновано науково обґрунтовану і експериментально перевірену методичну систему формування вмінь математичного моделювання у майбутніх учителів математики в процесі вивчення ними математичних дисциплін та методики навчання математики в умовах особистісно-орієнтованого навчання. Виявлено цілі, завдання, місце, зміст та структуру навчання студентів математичного моделювання.
Встановлено психолого-педагогічні передумови формування вмінь математичного моделювання в умовах диференціації навчання. Досліджено можливості застосування різних методів, організаційних форм та засобів навчання у методиці формування знань та вмінь математичного моделювання. Розроблено спецкурс «Математичне моделювання» для студентів 4-их курсів, підібрано систему задач з різних математичних дисциплін, що забезпечує формування вмінь математичного моделювання в майбутніх учителів математики. Показано можливість та необхідність використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Розкрито особливості здійснення контролю знань та вмінь студентів з математичного моделювання в умовах кредитномодульної системи навчання. Наведено результати експериментальної перевірки створеної методичної системи.
The dissertation offers scientifically based and experimentally checked methodological system of formation of mathematic modelling skills for future teachers of mathematics in the process of studying of mathematical subjects and methods of mathematics teaching in student-centered learning. The goals, objectives, place and content and structure of students teaching in mathematic modelling are displayed. Psycho-pedagogical prerequisites of formation of mathematic modelling skills in conditions of differentiation of teaching are determined. The possibilities of application of different methods, organizational forms, and means of teaching in methods of knowledge and skills formation are studied. Special course on Mathematic Modelling for 4-year students is elaborated, the system of different mathematic problems is selected. All this provide formation of mathematic modelling skills of future mathematics teachers. The possibility and necessity of using of modern informational technology is showed. The peculiarities of realisation of knowledge and skills monitoring in credit-module system of learning are revealed. The results of experimental checking of created methodological system are quoted.