Дисертація присвячена дослідженню впливу Я-концепції на вироблення майбутніми психологами копінг-стратегій. Здійснено теоретичний аналіз наукових підходів до вивчення зазначеної проблеми в зарубіжній і вітчизняній психології, визначено зміст Я-концепції та копінг-стратегій студентівпсихологів, обґрунтовано критерії, показники та рівні розвитку змісту компонентів Я-концепції майбутніх психологів. Експериментально досліджено психологічні особливості змісту Я-концепції майбутніх психологів, особливості їхніх копінг-стратегій та з’ясовано динаміку змін копінг-стратегій та змісту Я-концепції студентів-психологів у процесі професійної підготовки. Виділено типи Я-концепції як чинника копінгстратегій студентів-психологів. Виявлено специфіку впливу змісту Я-концепції та її типу у майбутніх психологів на вироблення ними копінг-стратегій. Розроблено модель Я-концепції як чинника копінг-стратегій майбутніх психологів. Доведено ефективність та необхідність впровадження програми розвитку Я-концепції з метою оптимізації копінг-стратегій майбутніх психологів, розроблено методичні рекомендації для майбутніх психологів з метою з підвищення потенціалу Я-концепції та ефективності стратегій долаючої поведінки.
The dissertation is devoted to the investigation of the influence of self-concept to develop coping-strategies for future psychologists. The theoretical analysis of scientific approaches to the study of the problem in the foreign and national psychology, defining the content of self-concept and coping strategies for psychology students, the criteria’s, indicators and levels of content components of self-concept for future psychologists. It has been investigated experimentally the psychological characteristics of the content of self-concept for future psychologists, their coping strategies and the dynamics of change found coping strategies and content of self-concept psychology students during training. Highlight the types of self-concept as a factor in coping strategies psychology students. The specific is impact of the content of self-concept and the type of future psychologists to develop their coping strategies. It has been worked up a model of self-concept as a factor in coping strategies for future psychologists. It is substantiated the effectiveness and necessity of the program of self-concept to optimize the coping strategies of future psychologists. It is developed methodical recommendations for future psychologists the capacity of self-concept and effectiveness of strategies coping-behaviour.