У дисертації визначено поняття «готовність майбутнього соціального педагога до організації освітньо-дозвіллєвої діяльності», обґрунтовано модель підготовки майбутнього соціального педагога до організації освітньо-дозвіллєвої діяльності учнів 5-7 класів; визначено особливості організації освітньо-дозвіллєвої діяльності з учнями 5-7 класів; охарактеризовано функціональне поле соціального педагога в освітньо-дозвіллєвій діяльності з учнями; окреслено критерії, показники та визначено рівні готовності майбутніх соціальних педагогів до організації освітньодозвіллєвої діяльності; впроваджено змістово-технологічне забезпечення підготовки майбутнього соціального педагога до організації освітньо-дозвіллєвої діяльності учнів 5-7 класів.
The essence of the concept of “future social pedagogues’ training for organizing of educational and leisure activities” has been justified. It has been substantiated the model of future social pedagogues’ training for organizing of educational and leisure activities of pupils in the 5th-7th grades; defined the peculiarities of educational and leisure activities with pupils in the 5th-7th grades; characterized the functional field of social pedagogues in educational and leisure activities with pupils; outlined the criteria, indicators and levels of future social pedagogues’ readiness for organizing of educational and leisure activities. The content-technological providing of future social pedagogues’ training for organizing of educational and leisure activities of pupils in the 5th-7th grades has been proved and implemented.