Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості соціалізації дітей дошкільного віку в середовищі однолітків в умовах воєнної агресії: аналіз педагогічних та психосоціальних чинників впливу

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шулигіна, Раїса Андріївна
dc.contributor.author Коваль, Софія Сергіївна
dc.date.accessioned 2024-01-19T11:28:55Z
dc.date.available 2024-01-19T11:28:55Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Шулигіна, Р. А. Особливості соціалізації дітей дошкільного віку в середовищі однолітків в умовах воєнної агресії: аналіз педагогічних та психосоціальних чинників впливу / Р. А. Шулигіна, С. С. Коваль // Освітньо-науковий простір = Educational Scientifіc Space : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова; [гол. ред. Матвієнко О. В.]. – Київ : Ліра-К, 2023. – Випуск 5 (2-2023). – С. 226-237. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43642
dc.description.abstract В статті розкриваються погляди вчених на особливості соціалізації дітей дошкільного віку в середовищі однолітків в умовах воєнної агресії. На підставі вітчизняних і міжнародних документів про права людини та дитини, наведені офіційні дані про кількість постраждалих дітей в результаті активних бойових дій на території України. Здійснено аналіз педагогічні та психосоціальних викликів сьогодення, які пов’язані з непередбачуваними наслідками для здоров’я і життя дітей дошкільного віку: посттравматичними стресовими розладами, гострими реакціями на стрес, дезадаптацією, втратою комунікативних навичок з однолітками, фобіями тощо. Виокремлено декілька типів поведінки дітей дошкільного віку, які пережили ситуації психотравмуючого характеру: інтерналізована поведінка дітей безпосередньо спрямовується в «всередину» особистості дитини; екстерналізована поведінка дітей, яка спрямовується на інших людей а, також схарактеризовано психотравматичні події, які діти дошкільного віку зазнали під час воєнної агресії. uk
dc.description.abstract The article reveals the views of scientists on the peculiarities of the socialization of preschool children in the environment of peers in the conditions of military aggression. Based on domestic and international documents on human and child rights, official data on the number of children injured as a result of active hostilities on the territory of Ukraine are given. An analysis of todays pedagogical and psychosocial challenges, which are associated with unforeseen consequences for the health and life of preschool children: post-traumatic stress disorders, acute reactions to stress, maladaptation, loss of communication skills with peers, phobias, etc., was carried out. Several types of behavior of preschool children who have experienced psychotraumatic situations are singled out: internalized behavior of children is directly directed "inside"; the childs personality; externalized behavior of children, which is directed at other people, and psychotraumatic events experienced by preschool children during military aggression are also characterized. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Ліра-К uk
dc.subject діти дошкільного віку uk
dc.subject середовище однолітків uk
dc.subject соціалізація uk
dc.subject воєнна агресія uk
dc.subject педагогічні та психосоціальні чинники uk
dc.subject психотравма uk
dc.subject учасники освітнього процесу uk
dc.subject суспільні інститути uk
dc.subject preschool children uk
dc.subject peer environment uk
dc.subject socialization uk
dc.subject military aggression uk
dc.subject pedagogical and psychosocial factors uk
dc.subject psychotrauma uk
dc.subject participants in the educational process uk
dc.subject social institutions uk
dc.title Особливості соціалізації дітей дошкільного віку в середовищі однолітків в умовах воєнної агресії: аналіз педагогічних та психосоціальних чинників впливу uk
dc.title.alternative Features of socialization of preschool children in the environment of peers in the conditions of military aggression: analysis of pedagogical and psychosocial factors uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 373.2.06:316.614]:355.01
dc.identifier.doi 10.31392/ONP.2786-6890.5(2).2023.23


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу