Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Зовнішні чинники як передумова феноменологічного формування наукового світогляду студентів в університетах Наддніпрянщини

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кушнірук, Світлана Анатоліївна
dc.contributor.author Олефіренко, Тарас Олексійович
dc.date.accessioned 2024-01-19T10:43:09Z
dc.date.available 2024-01-19T10:43:09Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Кушнірук, С. А. Зовнішні чинники як передумова феноменологічного формування наукового світогляду студентів в університетах Наддніпрянщини / С. А. Кушнірук, Т. О. Олефіренко // Освітньо-науковий простір = Educational Scientifіc Space : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова; [гол. ред. Матвієнко О. В.]. – Київ : Ліра-К, 2023. – Випуск 5 (2-2023). – С. 115-126. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43624
dc.description.abstract Дослідження присвячене проблемі формування наукового світогляду студентів через призму різних наукових напрямів. Висвітлення історико-педагогічного контексту означеної проблеми виокремлює актуальність її вивчення. Використання системно-структурного аналізу дозволяє систематизувати предметні аспекти на основі принципів єдності та цілісності. Мета статті – аналіз зовнішніх чинників формування наукового світогляду студентів у контексті педагогічного та історіософського аспектів становлення вітчизняної освіти. Здійснено перегляд заявленої проблеми з погляду комплексної системи зовнішніх та внутрішніх взаємодій, що кристалізувалися на рівні зовнішньо- детермінантного впливу, який став передумовою феноменологічного формування: історичних взаємодій, соціокультурних (космополітичних) взаємодій, галузево-нормативних взаємодій, загально-інституційні аспекти взаємодій та педагогічний аспект взаємодій. Академічна спільнота віддзеркалює свої світоглядні позиції у відношенні до соціально-політичного ладу. З історико-педагогічної перспективи, принцип побудови системи освіти на основі принципу наступності сприяв формуванню цілісної мережі освітніх закладів, де навчання мало перетворити вихованця в студента. За такої побудови освітньої системи університет вважався вершиною навчально-наукової ієрархії, тому феноменологічне формування на особистісному рівні здійснювалося в атмосфері академічних умов. Досліджено період першої та другої половин ХІХ століття створення та діяльності університетів Наддніпрянської України, а також вплив промислового перевороту на освіту та розвиток продуктивних сил. Навчання в університетах викликало активну співпрацю, що призвела до структурних змін на факультетах та розвитку студентоцентрованих наукових проєктів. uk
dc.description.abstract The study is devoted to the problem of forming students' scientific outlook through the prism of dif erent scientific fields. The historical and pedagogical context of this problem underlines the relevance of its study. The use of systemic structural analysis allows the systematisation of subject aspects on the basis of the principles of unity and integrity. The purpose of the article is to analyse the external factors of the formation of students' scientific outlook in the context of the pedagogical and historiosophical aspects of the formation of national education. The stated problem was considered from the point of view of a complex system of external and internal interactions crystallised at the level of external deterministic influence, which became a prerequisite for phenomenological formation: historical interactions, socio-cultural (cosmopolitan) interactions, sectoral and normative interactions, general institutional aspects of interactions and the pedagogical aspect of interactions. The academic community reflects its worldview positions in relation to the socio-political system. From the historical and pedagogical point of view, the principle of building the educational system on the basis of the principle of continuity contributed to the formation of an integral network of educational institutions, where education should turn a pupil into a student. With such a structure of the educational system, the university was considered the top of the educational and scientific hierarchy, so phenomenological education at the personal level took place in the atmosphere of academic conditions. The article examines the period of the first and second half of the nineteenth century, when universities were established and operated in Naddniprianshchyna, as well as the impact of the industrial revolution on education and the development of productive forces. Studying at universities triggered active cooperation, which led to structural changes in faculties and the development of student-centred research projects. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Ліра-К uk
dc.subject науковий світогляд uk
dc.subject університети Наддніпрянщини uk
dc.subject історичні взаємодії uk
dc.subject соціокультурні взаємодії uk
dc.subject галузево-нормативні взаємодії uk
dc.subject загально-інституційний аспект uk
dc.subject педагогічний аспект uk
dc.subject scientific outlook uk
dc.subject universities of the Naddniprians uk
dc.subject historical interactions uk
dc.subject socio-cultural interactions uk
dc.subject sectoral and normative interactions uk
dc.subject general institutional aspect uk
dc.subject pedagogical aspect uk
dc.title Зовнішні чинники як передумова феноменологічного формування наукового світогляду студентів в університетах Наддніпрянщини uk
dc.title.alternative External factors as a prerequisite for the phenomenological formation of students' scientific outlook in the universities of the Nadniprianshchyna region uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.4:140.8]:001(477.4)
dc.identifier.doi 10.31392/ONP.2786-6890.5(2).2023.11


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу