ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Тімакова, Юлія Вікторівна | |
dc.date.accessioned | 2023-12-28T12:20:59Z | |
dc.date.available | 2023-12-28T12:20:59Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | Тімакова, Юлія Вікторівна. Вплив втрати зору в дорослому віці на самосвідомість особистості : дис. … канд. психол. наук : 19.00.08 – спеціальна психологія / Тімакова Юлія Вікторівна ; наук. керівник Синьова Євгенія Павлівна ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2010. – 218 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43447 | |
dc.description.abstract | Дисертація присвячена дослідженню психологічних особливостей самосвідомості особистості осіб, які зазнали втрати зору в дорослому віці, та детермінант впливу на їх виникнення. У роботі розкрито підходи до структуризації самосвідомості особистості та представлено інтегровану структуру самосвідомості з такими її компонентами: когнітивний, емоційно-оцінний та регуляторний. В межах запропонованої структури побудовано експериментальне вивчення особливостей самосвідомості дорослих інвалідів по зору, які зазнали сліпоти в дорослому віці. В дисертації висвітлено експериментальні результати, що вказують на своєрідність протікання психічних процесів самосвідомості: самопізнання, самоусвідомлення, самооцінки, самоставлення та саморегуляції, внаслідок набутої у дорослому віці сліпоти. Запропоновано шляхи корекції самосвідомості особистості, яка зазнала втрати зору в дорослому віці. | uk |
dc.description.abstract | The thesis is devoted to research of psychological characteristics of self-identity of individuals who suffered vision loss in adulthood and determinants influencing development of their identity. The work describes approaches to structuring of the personal self-identity and presents an integrated structure of self-consciousness and its following components – cognitive, emotional, self-esteem and regulatory. Within proposed structure there was built an experimental study of peculiar features in self-identity of individuals with acquired vision loss in adulthood. The thesis presents results of the experiment, indicating specifics in mental processes related to self-identity, self-knowledge self-awareness, self-esteem and self-attitude due to acquired blindness in adulthood. Possible psychological interference on self-identity of individuals with acquired vision loss in adulthood is described in the third section. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.subject | осліплі у дорослому віці | uk |
dc.subject | самосвідомість | uk |
dc.subject | компоненти самосвідомості | uk |
dc.subject | інваліди по зору | uk |
dc.subject | детермінанти впливу | uk |
dc.subject | модель психолого-педагогічної корекції | uk |
dc.subject | individuals who acquired blindness in adulthood | uk |
dc.subject | self-identity | uk |
dc.subject | components of self-identity | uk |
dc.subject | visually impaired person | uk |
dc.subject | impact determinants | uk |
dc.subject | model of psychological and pedagogical interference | uk |
dc.title | Вплив втрати зору в дорослому віці на самосвідомість особистості | uk |
dc.title.alternative | Impact of the vision loss in adult age on personal identity of the individual | uk |
dc.type | Dissertation | uk |
dc.identifier.udc | 376.32.013.77-053.8:159.22(043.3) |