Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Вплив втрати зору в дорослому віці на самосвідомість особистості

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Тімакова, Юлія Вікторівна
dc.date.accessioned 2023-12-28T12:20:59Z
dc.date.available 2023-12-28T12:20:59Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Тімакова, Юлія Вікторівна. Вплив втрати зору в дорослому віці на самосвідомість особистості : дис. … канд. психол. наук : 19.00.08 – спеціальна психологія / Тімакова Юлія Вікторівна ; наук. керівник Синьова Євгенія Павлівна ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2010. – 218 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43447
dc.description.abstract Дисертація присвячена дослідженню психологічних особливостей самосвідомості особистості осіб, які зазнали втрати зору в дорослому віці, та детермінант впливу на їх виникнення. У роботі розкрито підходи до структуризації самосвідомості особистості та представлено інтегровану структуру самосвідомості з такими її компонентами: когнітивний, емоційно-оцінний та регуляторний. В межах запропонованої структури побудовано експериментальне вивчення особливостей самосвідомості дорослих інвалідів по зору, які зазнали сліпоти в дорослому віці. В дисертації висвітлено експериментальні результати, що вказують на своєрідність протікання психічних процесів самосвідомості: самопізнання, самоусвідомлення, самооцінки, самоставлення та саморегуляції, внаслідок набутої у дорослому віці сліпоти. Запропоновано шляхи корекції самосвідомості особистості, яка зазнала втрати зору в дорослому віці. uk
dc.description.abstract The thesis is devoted to research of psychological characteristics of self-identity of individuals who suffered vision loss in adulthood and determinants influencing development of their identity. The work describes approaches to structuring of the personal self-identity and presents an integrated structure of self-consciousness and its following components – cognitive, emotional, self-esteem and regulatory. Within proposed structure there was built an experimental study of peculiar features in self-identity of individuals with acquired vision loss in adulthood. The thesis presents results of the experiment, indicating specifics in mental processes related to self-identity, self-knowledge self-awareness, self-esteem and self-attitude due to acquired blindness in adulthood. Possible psychological interference on self-identity of individuals with acquired vision loss in adulthood is described in the third section. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject осліплі у дорослому віці uk
dc.subject самосвідомість uk
dc.subject компоненти самосвідомості uk
dc.subject інваліди по зору uk
dc.subject детермінанти впливу uk
dc.subject модель психолого-педагогічної корекції uk
dc.subject individuals who acquired blindness in adulthood uk
dc.subject self-identity uk
dc.subject components of self-identity uk
dc.subject visually impaired person uk
dc.subject impact determinants uk
dc.subject model of psychological and pedagogical interference uk
dc.title Вплив втрати зору в дорослому віці на самосвідомість особистості uk
dc.title.alternative Impact of the vision loss in adult age on personal identity of the individual uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 376.32.013.77-053.8:159.22(043.3)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу