Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Самореалізація творчої особистості учня у художньо-естетичному напрямі позашкільної освіти

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Уварова, Світлана Геннадіївна
dc.date.accessioned 2023-12-28T11:58:33Z
dc.date.available 2023-12-28T11:58:33Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Уварова, Світлана Геннадіївна. Самореалізація творчої особистості учня у художньо-естетичному напрямі позашкільної освіти : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 – теорія і методика навчання технологій / Уварова Світлана Геннадіївна ; наук. керівник Биковська Олена Володимирівна ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2013. – 210 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43444
dc.description.abstract Дисертаційне дослідження присвячене питанню самореалізації творчої особистості учня в художньо-естетичному напрямі позашкільної освіти. Проаналізовано особливості самореалізації творчої особистості як психологопедагогічної проблеми. Розкрито організаційно-педагогічні умови самореалізації творчої особистості учня в художньо-естетичному напрямі позашкільної освіти за відповідними структурними компонентами (організаційний, цільовий, процесуальний). Експериментально доведено ефективність запропонованих організаційно-педагогічних умов самореалізації творчої особистості учня в художньо-естетичному напрямі позашкільної освіти. uk
dc.description.abstract Dissertation research is devoted to the specifics of self-realization of the pupil’s creative personality within the art aesthetic trend of non-formal education. The features of self-realization of the creative personality as psychological and pedagogical problem have been analyzed. Pedagogical terms for self-realization of the pupil’s creative personality within the art aesthetic trend of non-formal education have been reported in depth. The features of art aesthetic trend in the system of non-formal education have been revealed. The system for improving the content of self-realization of the pupil’s creative personality within the art aesthetic trend of non-formal education has been developed. The organizational forms and methods of self-realization of the pupil’s creative personality within the art aesthetic trend of non-formal education have been studied. The efficiency of art aesthetic trend of non-formal education for self-realization of the pupil’s creative personality has been proved experimentally. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject самореалізація творчої особистості uk
dc.subject позашкільна освіта uk
dc.subject художньо-естетичний напрям uk
dc.subject творчість uk
dc.subject особистість учня uk
dc.subject позашкільний навчальний заклад uk
dc.subject self-realization of the creative personality uk
dc.subject non-formal education uk
dc.subject art aesthetic trend uk
dc.subject creativity uk
dc.subject pupil’s personality uk
dc.subject out-of-school educational establishment uk
dc.title Самореалізація творчої особистості учня у художньо-естетичному напрямі позашкільної освіти uk
dc.title.alternative Self-realization of pupil’s creative personality within the art aesthetic trend of non-formal education uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 374


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics