ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Уварова, Світлана Геннадіївна | |
dc.date.accessioned | 2023-12-28T11:58:33Z | |
dc.date.available | 2023-12-28T11:58:33Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Уварова, Світлана Геннадіївна. Самореалізація творчої особистості учня у художньо-естетичному напрямі позашкільної освіти : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 – теорія і методика навчання технологій / Уварова Світлана Геннадіївна ; наук. керівник Биковська Олена Володимирівна ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2013. – 210 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43444 | |
dc.description.abstract | Дисертаційне дослідження присвячене питанню самореалізації творчої особистості учня в художньо-естетичному напрямі позашкільної освіти. Проаналізовано особливості самореалізації творчої особистості як психологопедагогічної проблеми. Розкрито організаційно-педагогічні умови самореалізації творчої особистості учня в художньо-естетичному напрямі позашкільної освіти за відповідними структурними компонентами (організаційний, цільовий, процесуальний). Експериментально доведено ефективність запропонованих організаційно-педагогічних умов самореалізації творчої особистості учня в художньо-естетичному напрямі позашкільної освіти. | uk |
dc.description.abstract | Dissertation research is devoted to the specifics of self-realization of the pupil’s creative personality within the art aesthetic trend of non-formal education. The features of self-realization of the creative personality as psychological and pedagogical problem have been analyzed. Pedagogical terms for self-realization of the pupil’s creative personality within the art aesthetic trend of non-formal education have been reported in depth. The features of art aesthetic trend in the system of non-formal education have been revealed. The system for improving the content of self-realization of the pupil’s creative personality within the art aesthetic trend of non-formal education has been developed. The organizational forms and methods of self-realization of the pupil’s creative personality within the art aesthetic trend of non-formal education have been studied. The efficiency of art aesthetic trend of non-formal education for self-realization of the pupil’s creative personality has been proved experimentally. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.subject | самореалізація творчої особистості | uk |
dc.subject | позашкільна освіта | uk |
dc.subject | художньо-естетичний напрям | uk |
dc.subject | творчість | uk |
dc.subject | особистість учня | uk |
dc.subject | позашкільний навчальний заклад | uk |
dc.subject | self-realization of the creative personality | uk |
dc.subject | non-formal education | uk |
dc.subject | art aesthetic trend | uk |
dc.subject | creativity | uk |
dc.subject | pupil’s personality | uk |
dc.subject | out-of-school educational establishment | uk |
dc.title | Самореалізація творчої особистості учня у художньо-естетичному напрямі позашкільної освіти | uk |
dc.title.alternative | Self-realization of pupil’s creative personality within the art aesthetic trend of non-formal education | uk |
dc.type | Dissertation | uk |
dc.identifier.udc | 374 |