Дисертаційне дослідження присвячено теоретико-експериментальному вивченню професійної дезадаптації як феномену підготовки майбутніх психологів, психологів-практиків. Уточнено поняття “професійна адаптація/дезадаптація”, “професійна адаптивність/дезадаптивність”, “професійний адаптивний потенціал” “професійна адаптованість/дезадаптованість”. Здійснено інтегроване вивчення симптомокомплексу “уразливість до дезадаптації” та симптомокомплексу “стійкість до дезадаптації” у контексті природи їх виникнення та впливу на подальшу професійну діяльність майбутнього психолога. Досліджено психологічну сутність та зміст професійного адаптивного потенціалу як чинника розвитку стійкості до дезадаптивних впливів професійного середовища. Виявлено психологічні чинники та механізми попередження і подолання професійної дезадаптації у майбутніх психологів-практиків, здійснено диференціацію особистісних профілів студентів-психологів у контексті професійної дезадаптації. Розроблено та апробовано програму розвивально-адаптивних психотехнологій (РАПС) з попередження та подолання професійної дезадаптації у майбутніх психологів-практиків.
The Thesis is devoted to the theoretical-experimental studing of professional nonadaptation as the phenomenon of prepearing the future psychologists, psychologists-prectitioners. It is coordinated the concept “professional adaptation/nonadaptation”, “professional adaptiveness/nonadaptiveness”, “professional adapted/nonadapted”, “professional adaptive potential”. It is realized the integrative studing of the symptom complex “vulnerability to the nonadaptation” and “ firmness to the nonadaptation” in the
nature context of rise and influence on the future professional activity of the future psychologistprectitioner. It is researched the psychological substance and content of adaptive potential as a progress factor of firmness to the professional nonadaptation. It is detected the psychological factors and mechanisms of prevention and overcoming of the professional nonadaptation, it is realized the differentiation of the psychological mechanisms and qualities of a person in the symptom complex “firmness to the nonadaptation” and “vulnerability to the nonadaptation”. It is processed and tested the program of developmental-adaptive psychotechnologys with prevention and overcoming of the future psychologists-prectitioners.