У дисертації досліджено проблему професійної підготовки майбутнього вчителя-дефектолога до використання новітніх комп’ютерних технологій у процесі корекційного навчання. Готовність майбутнього вчителя-дефектолога до використання в навчанні дітей з психофізичними вадами комп’ютерних технологій розглянуто як стійке особистісне утворення, що поєднує цілий комплекс особистісних якостей і фахових знань, умінь i навичок, є важливою передумовою ефективної майбутньої професійної діяльності та реалізації творчого потенціалу особистості. З'ясовано компоненти, критерії та показники професійної готовності, виявлено рівні сформованості означеної готовності у студентів, розроблено систему формування готовності майбутнього вчителя-дефектолога до використання новітніх комп’ютерних технологій у процесі корекційного навчання. Запропонована система ґрунтується на створенні рівневого підходу, нового змісту навчальних дисциплін, методики їх викладання, вдосконаленні педагогічної практики. Експериментальним шляхом доведено ефективність запропонованої системи.
The given dissertation is a research in the field of professional training of a future special education teacher to use the latest computer technologies in special education process.
Preparedness of a future special education teacher to use computer technologies when working with disable children, viewed as a sustainable personal development combining an integral complex of personal qualities and professional skills, is an important precondition for efficient professional activity in the future and realisation of personal creativity potential. Components, criteria and indicators of professional preparedness have been determined, students’ preparedness levels have been studied, and the system promoting development of preparedness of a future special teacher to use the latest computer technologies in special education has been elaborated. Introduced system is based on applying levels-based approach, new content of educational disciplines, teaching techniques, and improvement of pedagogical practice. Conducted experiment proves effectiveness of the proposed system.