Мета статтi полягає в тому, що на основi концепцiї розумiння тексту як процесу засвоєння та породження смислiв схарактеризувати iнновацiйну технологiю розвитку в студентiв читацької компетентностi в умовах дистанцiйного, змiшаного та офлайн навчання, що є запорукою формування в них читацької компетентностi, яка лежить в основi оптимiзацiї навчально-професiйної дiяльностi майбутнiх фахiвцiв. Ефективнiсть запропонованої технологiї забезпечується орiєнтованiстю на систему учбових задач, якi зумовлюють оволодiння читацькою дiяльнiстю в повному обсязi та основними прийомами розумiння тексту будь-якого формату: вибiр стратегiї читання залежно вiд цiлей i завдань читання, побудова смислової структури тексту, резюмування тексту, дiалогiчна взаємодiя з текстом, коментування тексту, складання реферативних оглядiв проблеми. Основна перевага розробленої технологiї полягає в тому, що вона забезпечує оволодiння студентами основними прийомами читання в умовах цифровiзацiї навчання та є вагомим чинником оптимiзацiї їх навчально-професiйної дiяльностi в сучасних умовах пiдготовки висококвалiфiкованих фахiвцiв. Запропонована технологiя є продуктивним iнструментарiєм формування читацької компетентностi студентiв у процесi здiйснення ними читацької дiяльностi в контекстi усiх сучасних форматiв навчання у вишi: онлайн, офлайн, а також змiшаного формату.
The purpose of the article is that, based on the concept of the text understanding as a process of assimilation and generation of senses, to characterize an innovative technology for the development of students’ reading competence in the conditions of distance, blended and offline learning, which is the key to the formation of reading competence, it is the optimization basis of the educational and professional activities of future specialists. The effectiveness of the proposed technology is ensured by orientation to the system of learning problems that lead to the mastery of reading activity in full, and the basic methods of understanding the text of any format, that is: choosing a reading strategy depending on the goals and tasks of reading, building the semantic structure of the text, summarizing the text, the dialogic interaction with text, commenting on the text, compiling abstract reviews of the problem. The main advantage of the developed technology is that it ensures that students master basic reading techniques in the conditions of education digitization and it is a significant factor in optimizing their educational and professional activities in the modern conditions of highly qualified
specialists training. The proposed technology is a productive tool for the formation of students’ reading competence in the process of their reading activity in the context of all modern formats of higher education: online, offline, as well as blended format.