У статті досліджено стрімкі зміни в оптиках цифрової репрезентації мистецького життя у зв’язку з обставинами епохи Covid-19. Підкреслено наявність фактору жорсткої конкуренції мистецького дискурсу з популярним контентом в умовах фрагментованої соціальної дійсності пандемії. Наведено моделі й методи реалізації конкретних комунікативних стратегій, метою яких було донесення до різноманітних цільових аудиторій історико-мистецьких смислів, акумульованих культурними інституціями. На прикладі галереї ЛНАМ продемонстровано широкий спектр можливостей реалізації ефективного просування мистецького контенту в умовах обмежень з використанням цифрових технологій. Підкреслено значущість диверсифікації каналів комунікації для охоплення якомога більших аудиторій культурних реципієнтів та якомога точнішого таргетування культурних меседжів у відповідності з їхніми кінцевими запитами.
The article considers sweeping changes in the digital representation of artistic life due to the circumstances of the Covid-19 era. It is highlighted the presence of the factor of fierce competition of artistic discourse with popular content amidst the fragmented social reality of the pandemic. The author provides models and methods of realization of concrete communicative strategies, the purpose of which was to convey the historical and artistic meanings accumulated by cultural institutions to different target audiences. The case of the LNAA (Lviv National Academy of Arts) gallery demonstrates a wide range of opportunities for the effective promotion of artistic content in the context of limitations with the use of digital technologies. It is emphasized the importance of diversification of communication channels to reach the largest possible audiences of cultural recipients and the most accurate targeting of cultural messages in accordance with their final requests.