У дослідженні розкрито складові механізму саморегуляції в медіа. 1) Щодо юридичних аспектів: дотримання закону регулює на загальному рівні діяльність медіа і сприяє формуванню ринку вільних медіа. Однак поза законом є моральне право – і тут діє саме саморегулювання. 2) Щодо дотримання журналістських стандартів та етичного кодексу: головне – правдиво й об’єктивно висвітлювати інформацію, не брехати, не вводити в оману. 3) Щодо медіаграмотності: журналісти повинні відчувати суспільний запит на якісне медіа, щоби нести відповідальність перед аудиторією. Тобто, професійність журналістів слід розвивати паралельно з медіаграмотністю громадськості. 4) Щодо маркетингових стратегій: критично мисляча аудиторія вимагатиме від медіа якісного контенту, буде вибагливою до вибору медіа. Якщо освічене суспільство стане каталізатором для успішності чи навіть виживання медіа, то необхідно шукати нові маркетингові ходи, як підвищувати в таких умовах економічну ефективність функціонування медіабізнесу. У статті наведено думки експертів із проблем, що стосуються саморегуляції в медіа, описано можливість напрацювання журналістами «правил гри» на медійному полі, коротко охарактеризовано діяльність громадських органів, які сприяють дотриманню професійних етичних стандартів в українських медіа та формуванню запиту суспільства на якісну журналістику.
The study revealed the components of the mechanism of self-regulation in the media. 1) Regarding legal aspects: compliance with the law regulates media activity at the general level and contributes to the formation of a free media market. However, there is a moral right outside the law and here self-regulation plays role. 2) Regarding the observance of journalistic standards and the code of ethics: the main thing is to cover information truthfully and objectively, not to lie, not to mislead. 3) Regarding media literacy: journalists must feel the public demand for quality media in order to be accountable to the audience. That is, the professionalism of journalists should be developed in parallel with the public media literacy. 4) Regarding marketing strategies: a critical-thinking audience will demand quality content from the media and will be picky about the choice of media. If an educated society becomes a catalyst for the success or even the survival of the media, then it is necessary to look for new marketing ways, how to increase the economic efficiency of the functioning of the media business in such conditions. The article presents the opinions of experts on problems related to self-regulation in the media, describes the possibility of journalists working out the "rules of the game" in the media field, briefly describes the activities of public bodies that contribute to the observance of professional ethical standards in the Ukrainian media and the formation of society's demand for quality journalism.