Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Гендерна складова методики навчання української літератури у старшій школі

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мозгова, Людмила Анатоліївна
dc.date.accessioned 2023-11-27T13:20:49Z
dc.date.available 2023-11-27T13:20:49Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Мозгова, Людмила Анатоліївна. Гендерна складова методики навчання української літератури у старшій школі : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 – теорія і методика навчання (українська література) / Мозгова Людмила Анатоліївна ; наук. керівник Токмань Ганна Леонідівна ; Міністерство освіти і науки України, Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди. – Київ, 2010. – 290 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43148
dc.description.abstract У роботі запропоновано технологію ґендерної літературної освіти старшокласників. В її основу покладено специфічні принципи прочитання української літератури: врахування зв’язків “літературний твір – ґендерна культура нації”, принцип ґендерної ідентичності. На основі діалогізму вводяться в практику такі типи діалогів, як: діалог між авторським розумінням ґендерних ролей та учнівським; між народним уявленням про ролі жінки та чоловіка у суспільному розвитку та осмисленням цих ролей у тексті; діалог між учителем як носієм гендерної ідентичності та учнем як особистістю, в якої ця ідентичність перебуває у процесі формування та ін. Запропонована технологія прочитання української літератури підвищує продуктивність інтерпретаційної діяльності учнів, закладає вміння здійснювати аналіз художнього твору на засадах ґендерної критики, сприяє формуванню “Яідентичності” учня та вихованню культури взаємин між протилежними статями, заснованої на традиціях родинної педагогіки та етнопедагогіки. uk
dc.description.abstract Nowadays the meaning of the literary culture has increased in the process of the society development. Our task is to form a young personality with such qualities as tolerance and love to his native land. But bringing up gender culture among youth is very important literary task. The theme of the dissertation is actual because personal development of the young man in the contemporary society has a distinct gender aspect. So, the gender aspect is an important part in the methods of teaching the Ukrainian literature at secondary school, its methodical realization helps young people to form their own “I-identity”, find the appropriate place in the modern society, and understand deeply the native literature as treasure of the living wisdom and moral beauty. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject ґендер uk
dc.subject діалогізм uk
dc.subject ґендерна критика uk
dc.subject “Я-ідентичність” uk
dc.subject ґендерна культура uk
dc.subject етнопедагогіка uk
dc.subject ґендерно-літературна компетентність uk
dc.subject gender uk
dc.subject dialogizm uk
dc.subject gender criticism uk
dc.subject “I-identity” uk
dc.subject gender cultural uk
dc.subject еthnopedagogical uk
dc.subject gender-literature competence uk
dc.title Гендерна складова методики навчання української літератури у старшій школі uk
dc.title.alternative The gender-part of the methods of the Ukrainian literature at secondary school uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 373.5.046.16:821.161.2


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу