У статті розглянуто жанр «радянського фольклору» як методу, що був спрямований на гомогенізацію української культури у всіх її проявах в часи комуністичного ідеологічного пресингу. Визначено передумови та окреслено основні принципи формування жанру «радянського фольклору». Доведено, що радянський фольклор прямо суперечив традиційному фольклору народів СРСР, але в радянський історичний період штучно створюються умови для його культивації. Означений жанр, на відміну від живого традиційного музикування, характеризувався низьким рівнем варіативності пісенних зразків. Головною метою жанру «радянського фольклору» було створення єдиного культурного простору, який би сприяв втіленню ідеї об’єднання всіх радянських народів і формування нового суспільства. Гомогенізація української культури через радянський фольклор, становила загрозу втрати її оригінальності та самобутності. Дана характеристика є засадничою у визначенні радянського пісенного жанру. Висновки. Передумовами становлення жанру «радянського фольклору» є остаточне захоплення влади більшовиками в контексті змін історико-політичних формацій, які відбувалися на початку ХХ століття. В цей час, 20-30 роки, відбувається активний пошук впливів на багатонаціональний народ, шляхом реформування його традиційної ментальної культуротворчості. Головною метою означеного жанру було створення єдиної радянської культури, що сприяла ідеї об’єднання всіх радянських народів і формування нового суспільства. Основними принципами формування музичних колективних зразків радянського тематизму були ідеали, завдані згори представниками радянсько-ЦКовських інституцій, які втілювалися у творчості непрофесіоналів – народу і визначалися як «одиниця жанру», незалежно від того, чи набули ці твори яке небудь розповсюдження в масах.
The article examines the genre of ‘Soviet folklore’ as a method aimed at homogenizing Ukrainian culture in all its manifestations during the communist ideological pressure. The preconditions and basic principles of the formation of the genre of ‘Soviet folklore’ are determined. It is proved that Soviet folklore directly contradicted the traditional folklore of the peoples of the USSR, but in the Soviet historical period, conditions were artificially created for its cultivation. This genre, in contrast to live traditional music, was characterized by a low level of variation in song patterns. The main goal of the genre of «Soviet folklore» was to create a unified cultural space that would promote the idea of uniting all Soviet peoples and forming a new society. The homogenization of Ukrainian culture through Soviet folklore posed a threat of losing its originality and identity. This characteristic is fundamental to the definition of the Soviet song genre. Conclusions.So, the prerequisites for the formation of the genre of ‘Soviet folklore’ are the final seizure of power by the Bolsheviks in the context of changes in historical and political formations that took place in the early twentieth century. At this time, in the 20s and 30s, there was an active search for influences on the multinational people by reforming their traditional mental culture. The main goal of this genre was to create a unified Soviet culture that promoted the idea of uniting all Soviet peoples and forming a new society. The main principles of the formation of musical collective samples of Soviet themes were the ideals imposed from above by representatives of the Soviet-Central Committee institutions, which were embodied in the work of non-professionals – the people and defined as a «genre unit», regardless of whether these works were distributed to the masses.