В процесі дослідно-аналітичної роботи членами науково-дослідної групи встановлено, що актуальним питанням формування готовності батьків до організації заходів всебічного, гармонійного та фізичного розвитку дошкільників в умовах воєнного стану присвячено недостатню кількість наукових праць. Це підкреслює актуальність, своєчасність та практичну складову обраного напряму наукової розвідки. Головною метою дослідження є коригування та апробація експериментальної програми формування готовності батьків до організації системи фізичного розвитку дошкільників в умовах воєнного стану. Методи дослідження: абстрагування, аналіз і синтез, індукція і дедукція, моделювання, математично-статистичні (кореляційного аналізу, факторного аналізу, шкалювання).
В результаті емпіричного дослідження членами науково-дослідної групи здійснено коригування та апробація експериментальної програми формування готовності батьків до організації системи фізичного розвитку дошкільників в умовах воєнного стану. Перспективи подальших досліджень у обраному напрямі наукової розвідки передбачають розроблення програми фізичного та гармонійного розвитку школярів молодших класів в умовах воєнного стану.
In the process of research and analytical work by the members of the research group, it was established that insufficient number of scientific papers are devoted to the urgent issue of forming the readiness of parents to organize activities for the comprehensive, harmonious and physical development of preschoolers in the conditions of martial law. This emphasizes the relevance, timeliness and practical component of the chosen direction of scientific research. In turn, the developed competencies of parents of preschoolers in the future will ensure a high-quality and effective organization of the system of physical development of children of the studied category in accordance with modern scientific concepts of comprehensive and harmonious personality development.
The main goal of the study is the adjustment and approval of the experimental program for the formation of the readiness of parents to organize the system of physical development of preschoolers in the conditions of martial law. Research methods: abstraction, analysis and synthesis, induction and deduction, modeling, mathematical and statistical (correlation analysis, factor analysis, scaling). As a result of the empirical study, the members of the research group adjusted and approved the experimental program for the formation of parents' readiness to organize the system of physical development of preschoolers in the conditions of martial law. Prospects for further research in the chosen direction of scientific intelligence include the development of a program of physical and harmonious development of junior schoolchildren under martial law.