У дисертації досліджено проблему використання комп'ютерно орієнтованих технологій освітніх вимірювань як засобу удосконалення фахової підготовки майбутніх учителів технологій. Проаналізовано стан досліджуваної проблеми у філософських, педагогічних та психологічних джерелах, визначено головні етапи педагогічної діагностики фахових знань та вимоги до використання комп'ютерно орієнтованих технологій, уточнено базові поняття дослідження. Запропоновано
концептуальні положення методів і методики реалізації комп'ютерної педагогічної
діагностики якості знань майбутніх учителів технологій. Розроблено педагогічну
модель комплексу комп'ютерно орієнтованих технологій освітніх вимірювань як засобу удосконалення фахової підготовки майбутніх учителів технологій. Розроблено й експериментально перевірено доцільність комп’ютерно орієнтованого технологічного компоненту визначення валідності та надійності. Визначено організаційно-педагогічні умови використання комп'ютерно орієнтованої технології освітніх вимірювань як засобу удосконалення фахової підготовки майбутніх учителів технологій та розроблено елементи дидактичної системи діагностики фахової підготовки майбутніх учителів технологій, а також на основі наукових принципів добору змісту навчального матеріалу розроблено методичну систему навчання технологій тестування знань з природничоматематичних та технічних дисциплін.
The dissertation investigates the problem of using computer-oriented educational measurement technology as a means of improving the professional training of future teachers of technology. The state investigated problem in philosophical, pedagogical and psychological sources, identified the main stages of educational assessment expertise and requirements using computer oriented technologies, clarified the basic concepts of the study. Conceptual provisions implemented methods and techniques of teaching quality diagnostic computer knowledge. The pedagogical model complex computeroriented educational measurement technology is the meaning of improving professional training. The analysis of existing computer systems oriented technologies and singles out basic functional characteristics which they possess to address major problems of educational measurement reveals the basic use of computer-based testing. Developed and experimentally tested the feasibility of computer-based technology component determining validity and reliability. Defined organizational and pedagogical conditions of use of computer technology-oriented educational measurement as a means of improving the professional training of teachers developed technologies and didactic
elements of a comprehensive diagnostic system of professional training of future teachers of technology, and based on scientific principles of selection of the content of the training material developed key components of methodical system of education. Testing technologies in the field of natural and mathematical and engineering sciences.