У статті теоретично та емпірично досліджуються особливості впливу несприятливого дитячого досвіду на стиль батьківського виховання. Розглянуто основні стилі виховання, їх зміст та особливості вияву. Розкрито поняття психотравмуючого досвіду та його впливу на процес розвитку дитини, зв’язок зі стилями батьківського виховання. Проведено емпіричне дослідження особливостей впливу несприятливого дитячого досвіду на стиль батьківського виховання дітей з РДУГ. У дослідженні взяли участь 42 респонденти –люди середнього віку, стабільного соціального статусу, які мали на вихованні дітей із РДУГ. Для проведення емпіричного дослідження було використано опитувальник Adverse Childhood Experiences («Опитувальник негативного дитячого досвіду»),тест «Стратегія сімейного виховання». За результатами аналізу отриманих даних було виявлено, що основним негативним дитячим досвідом для опитаних було принизливе, зневажливе ставлення, відчуття дітей, що їх не люблять, завдання фізичної шкоди як самим дітям, так і близьким членам їх родини, відсутність підтримки в сім’ї, використання «мовчазного» покарання та присутність серед співмешканців осібз алкогольною або наркотичною залежністю.
The article theoretically and empirically examines the peculiarities of the influence of adverse childhood experiences on parenting style. The main styles of upbringing, their content and peculiarities of manifestation are considered. The concept of psycho-traumatic experience and its influence on the process of child development, the relationship with parenting styles are revealed. An empirical study of the peculiarities of the impact of adverse childhood experiences on the parenting style of children with ADHD was conducted. 42 respondents, middle-aged people of stable social status who were raising children with ADHD, took part in the study. The Adverse Childhood Experiences questionnaire and the Family Education Strategy test were used to conduct the empirical research. According to the results of the analysis of the data obtained, it was found that the main negative childhood experience for the interviewees were humiliating, disdainful attitude, the feeling that children were not loved, physical harm both to the children themselves and to their close family members, the lack of family support, the use of “silent” punishment and presence of roommates with alcohol or drug addiction.