У статті презентована специфіка здійснення етапів морального вибору під впливом моральних цінностей, які виступають як психологічні детермінанти його реалізації в юнацькому віці. Проаналізовано наукові доробки українських дослідників, які вивчали різні аспекти становлення ціннісного ставлення молоді до оточуючих та її морального розвитку, сутність кожного етапу морального вибору, його психологічні детермінанти. Продемонстровано порівняльний кількісний та якісний аналіз впливу моральних цінностей на етапи вибору в експериментальній групі. За допомогою методів математичної статистики встановлено кореляційні взаємозв’язки між моральними цінностями та етапами морального вибору, які відображають певні зміни між показниками до та після проведення розвивальної програми для юнаків та дівчат. Прослідковується, що у процесі виконання різних психологічних завдань у молодих людей активізувався розвиток моральних цінностей, що підвищило ефективність засвоєння моральних знань та саморегуляцію поведінки. Найбільш дієвим способом підвищення рівня моральних знань особистості та розвиток здібностей щодо їх застосування у власному моральному досвіді виявилось вирішення моральних дилем.Останні дозволили створити максимально реальні умови складної ситуації, опинившись у якій, юнаки та дівчата актуалізували свої моральні цінності та здійснювали самостійний, усвідомлений моральний вибір. Доведено, що окреслені зміни підтвердили вплив психологічних детермінант на етапи морального вибору.
The article outlines the specifics of the implementation on the stages to moral choice under the influence of moral values that act as psychological determinants of its implementation in adolescence. The scientific achievements of Ukrainian researchers who have studied various aspects of the formation of young people's value attitude towards others and their moral development, the essence of each stage of moral choice, and its psychological determinants are analyzed. A comparative quantitative and qualitative analysis of the influence of moral values on the stages of choice in the experimental group is demonstrated. Using the methods of mathematical statistics, the correlations relationships between moral values and stages of moral choice have been established, which reflect certain changes between the indicators before and after the development program for boys and girls. In the process of performing various psychological tasks, young people intensified the development of moral values, which increased the effectiveness of assimilation of moral knowledge and behavior self-regulation. The most effective way to increase the level of moral knowledge of the individual and develop the ability to apply it in their own moral experience was tosolve moral dilemmas. The latter made it possible to create the most realistic conditions for a difficult situation, in which boys and girls actualized their moral values and made an independent, conscious moral choice. The outlined canges confirmed the influence of psychological determinants on the stages of moral choice, which will allow a deeper dive into the specifics of making moral choice and actualize the process of developing the moral consciousness of young people.