Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психологічні особливості становлення самосвідомості старшого дошкільника в процесі "відкриття" світу дорослих

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мельник, Жанна Василівна
dc.date.accessioned 2023-11-16T11:41:38Z
dc.date.available 2023-11-16T11:41:38Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Мельник, Жанна Василівна. Психологічні особливості становлення самосвідомості старшого дошкільника в процесі "відкриття" світу дорослих : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Мельник Жанна Василівна ; наук. керівник Співак Віталій Іванович ; Міністерство освіти і науки України, Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. – Кам'янець-Подільський, 2014. – 231 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42952
dc.description.abstract Дисертацію присвячено проблемі становлення самосвідомості дітей старшого дошкільного віку в процесі «відкриття» світу дорослих. Обґрунтовано основні наукові підходи до проблеми дослідження, уточнено поняття «відкриття світу дорослих», «Я-у-Світі дорослих», вивчено особливості, критерії («Я-образ», самооцінка, самоставлення, ціннісне ставлення до дорослих, саморегуляція) і рівні ( високий, середній, низький) розвитку самосвідомості дітей у процесі «відкриття» світу дорослих. Виявлено, що становлення самосвідомості більшості старших дошкільників у процесі спонтанного «відкриття» світу дорослих характеризується переважно низьким рівнем розвитку її компонентів – когнітивного, емоційнооцінного та регулятивного. Визначено соціально-психологічні чинники розвитку самосвідомості дітей у процесі «відкриття» світу дорослих (взаємодії та спілкування з дорослими; мотивація до спілкування з дорослими, пізнання світу дорослих й ціннісного ставлення до дорослих). Розроблено модель й доведено ефективність психологічного супроводу формування самосвідомості старших дошкільників у процесі пізнання світу дорослих на засадах особистісного підходу. Сформульовано методичні рекомендації для вихователів, психологів і батьків з формування самосвідомості дітей старшого дошкільного віку в процесі пізнання світу дорослих. uk
dc.description.abstract The dissertation is devoted to problems of the formation of a consciousness among older preschoolers in the process of «discovery» the world of adults. Scientific approaches to the research, defined the concept of «discovery the world of adults», «I-in the World of Adults», examined the peculiarities, criteria (self-image, self-esteem, self-attitudes, value attitudes of adults, self-regulation) and levels (high, medium, low) of the formation of consciousness of children in the process of «discovery» the world of adults. It was revealed that the formation of consciousness among older preschoolers in the process of spontaneous «discovery» the world of adults features mainly low level of its components – cognitive, emotionally-evaluation and regulatory. It was examined of socially-psychological factors the formation of a consciousness among children in the process of «discovery» the adults world (its interaction and communication with adults, motivation to communicate with adults, knowledge of the world of adults, value attitudes of adults). Developed of model and installed the effectiveness of psychological support to build awareness of older preschoolers in the process of understanding the world of adults based on personality oriented approach. Methodical recommendations for educators and parents of children with formation of consciousness of high preschool in the process of understanding the world of adults age are formulated. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject самосвідомість uk
dc.subject когнітивний компонент uk
dc.subject емоційно-оцінний компонент uk
dc.subject регулятивний компонент uk
dc.subject «відкриття» світу дорослих uk
dc.subject «образ світу дорослих» uk
dc.subject старші дошкільники uk
dc.subject дорослі uk
dc.subject гра uk
dc.subject особистісний підхід uk
dc.subject consciousness uk
dc.subject cognitive component uk
dc.subject emotionally-evaluation component uk
dc.subject regulatory component uk
dc.subject «discovery» the world of adults uk
dc.subject «image of the world of adults» uk
dc.subject older preschoolers uk
dc.subject adults uk
dc.subject game uk
dc.subject personality approach uk
dc.title Психологічні особливості становлення самосвідомості старшого дошкільника в процесі "відкриття" світу дорослих uk
dc.title.alternative Psychological peculiarities of the formation of a consciousness among older preschooler in the process of «discovery» the world of adults uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 37.015.3:159.922.7


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу