ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Махукова, Тетяна Віталіївна![]() |
|
dc.date.accessioned | 2023-11-16T09:34:56Z | |
dc.date.available | 2023-11-16T09:34:56Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Махукова, Тетяна Віталіївна. Формування культури спілкування у дітей молодшого шкільного віку із тяжкими порушеннями мовлення засобами фразеологізмів : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 – корекційна педагогіка / Махукова Тетяна Віталіївна ; наук. керівник Шеремет Марія Купріянівна ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2012. – 268 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42943 | |
dc.description.abstract | У дисертації здійснено аналіз першоджерел з проблеми в ракурсі різних наук та напрямків Дослідження показало, що лексичний компонент мовленнєвої системи дітей із ТПМ характеризується переважно низьким рівнем оволодіння значенням фразеологізмів, роль яких у мовленні – експресивна оцінка явищ дійсності та людської поведінки. На основі виявлених особливостей операцій із фразеологізмами молодших школярів із ТПМ, було розроблено корекційну методику, навчання за якою сприяло ефективному розв’язанню проблеми шляхом розвитку орієнтувальної основи діяльності спілкування у дітей, організації алгоритмічної діяльності лінгвістичного аналізу фразеологізмів та побудови текстових повідомлень комунікативного спрямування. Підвищення рівня засвоєння функціонально-стилістичного значення фразеологізмів та формування культури спілкування засобами фразеологізмів відповідно до національних культурних традицій у задіяних в експериментальному навчанні молодших школярів із ТПМ підтверджено даними статистичної перевірки. | uk |
dc.description.abstract | В диссертации осуществлён анализ первоисточников, изучающих проблему с позиций различных научных школ и концепций в ракурсе психологии, психолингвистики, лингвистики, педагогики и определены теоретико-методологические основы формирования культуры общения средствами фразеологизмов у детей младшего школьного возраста с ТНР (тяжёлыми нарушениями речи). Современные интерпретации деятельности речевого общения заключаются в признании многоаспектности и сложности этого явления действительности, изучение которого перспективно осуществляется в русле теоретического направления – теории деятельности. В структуру деятельности общения входят связанные с мышлением процессы порождения и восприятия речевого высказывания, развитие которых происходит на патологической основе у детей с ТНР, оказывая негативное влияние на формирование и реализацию речевого общения. | uk |
dc.description.abstract | The analysis of documentary sources on the given subject from the point of view of different sciences and scientific approaches has been made in the dissertation. The research identified insufficiencies in development of the vocabulary component of the language system of the children with severe speech disorders, such as low level of understanding of idioms that fulfill the function of verbal expressive evaluation and attitude towards people’s behavior and actions. Based on the determined peculiarities in operations with the idioms, conducted by the children with severe speech disorders, the author has developed corrective educational methodic promoting effective solution of the described problem. It provides means for development of orientation foundations for communication activities of the children; development of algorithm for linguistic analysis of the idioms and producing text messages in communication. Increase in the level of acquirement of functional assignment and stylistic content of the idioms and development of communication culture in accordance to the national traditions within the experimental group of children with severe speech disorders was confirmed by the statistic verification. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.subject | молодший шкільний вік | uk |
dc.subject | тяжкі порушення мовлення | uk |
dc.subject | культура спілкування | uk |
dc.subject | фразеологізми | uk |
dc.subject | орієнтувальна основа діяльності спілкування | uk |
dc.subject | алгоритм лінгвістичного аналізу | uk |
dc.subject | експресивно-характеризуючий зміст | uk |
dc.subject | младший школьный возраст | uk |
dc.subject | тяжелые нарушения речи | uk |
dc.subject | культура общения | uk |
dc.subject | фразеологизмы | uk |
dc.subject | ориентировочная основа деятельности общения | uk |
dc.subject | алгоритм лингвистического анализа | uk |
dc.subject | построение высказываний экспрессивно-характеризующее содержание | uk |
dc.subject | primary school-age children with severe speech disorders | uk |
dc.subject | communication culture | uk |
dc.subject | idioms | uk |
dc.subject | orientation foundations for communication activities | uk |
dc.subject | linguistic analysis algorithm | uk |
dc.subject | expressive and evaluating content | uk |
dc.title | Формування культури спілкування у дітей молодшого шкільного віку із тяжкими порушеннями мовлення засобами фразеологізмів | uk |
dc.title.alternative | Формирование культуры общения у детей младшего школьного возраста с тяжелыми нарушениями речи средствами фразеологизмов | uk |
dc.title.alternative | Development of the communication culture of junior school children with severe speech disorders by means of idioms | uk |
dc.type | Dissertation | uk |
dc.identifier.udc | [376-056.264-053.5:811.161.2’373.7](043.3) |