Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Формування культури спілкування у дітей молодшого шкільного віку із тяжкими порушеннями мовлення засобами фразеологізмів

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Махукова, Тетяна Віталіївна
dc.date.accessioned 2023-11-16T09:34:56Z
dc.date.available 2023-11-16T09:34:56Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Махукова, Тетяна Віталіївна. Формування культури спілкування у дітей молодшого шкільного віку із тяжкими порушеннями мовлення засобами фразеологізмів : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 – корекційна педагогіка / Махукова Тетяна Віталіївна ; наук. керівник Шеремет Марія Купріянівна ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2012. – 268 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42943
dc.description.abstract У дисертації здійснено аналіз першоджерел з проблеми в ракурсі різних наук та напрямків Дослідження показало, що лексичний компонент мовленнєвої системи дітей із ТПМ характеризується переважно низьким рівнем оволодіння значенням фразеологізмів, роль яких у мовленні – експресивна оцінка явищ дійсності та людської поведінки. На основі виявлених особливостей операцій із фразеологізмами молодших школярів із ТПМ, було розроблено корекційну методику, навчання за якою сприяло ефективному розв’язанню проблеми шляхом розвитку орієнтувальної основи діяльності спілкування у дітей, організації алгоритмічної діяльності лінгвістичного аналізу фразеологізмів та побудови текстових повідомлень комунікативного спрямування. Підвищення рівня засвоєння функціонально-стилістичного значення фразеологізмів та формування культури спілкування засобами фразеологізмів відповідно до національних культурних традицій у задіяних в експериментальному навчанні молодших школярів із ТПМ підтверджено даними статистичної перевірки. uk
dc.description.abstract В диссертации осуществлён анализ первоисточников, изучающих проблему с позиций различных научных школ и концепций в ракурсе психологии, психолингвистики, лингвистики, педагогики и определены теоретико-методологические основы формирования культуры общения средствами фразеологизмов у детей младшего школьного возраста с ТНР (тяжёлыми нарушениями речи). Современные интерпретации деятельности речевого общения заключаются в признании многоаспектности и сложности этого явления действительности, изучение которого перспективно осуществляется в русле теоретического направления – теории деятельности. В структуру деятельности общения входят связанные с мышлением процессы порождения и восприятия речевого высказывания, развитие которых происходит на патологической основе у детей с ТНР, оказывая негативное влияние на формирование и реализацию речевого общения. uk
dc.description.abstract The analysis of documentary sources on the given subject from the point of view of different sciences and scientific approaches has been made in the dissertation. The research identified insufficiencies in development of the vocabulary component of the language system of the children with severe speech disorders, such as low level of understanding of idioms that fulfill the function of verbal expressive evaluation and attitude towards people’s behavior and actions. Based on the determined peculiarities in operations with the idioms, conducted by the children with severe speech disorders, the author has developed corrective educational methodic promoting effective solution of the described problem. It provides means for development of orientation foundations for communication activities of the children; development of algorithm for linguistic analysis of the idioms and producing text messages in communication. Increase in the level of acquirement of functional assignment and stylistic content of the idioms and development of communication culture in accordance to the national traditions within the experimental group of children with severe speech disorders was confirmed by the statistic verification. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject молодший шкільний вік uk
dc.subject тяжкі порушення мовлення uk
dc.subject культура спілкування uk
dc.subject фразеологізми uk
dc.subject орієнтувальна основа діяльності спілкування uk
dc.subject алгоритм лінгвістичного аналізу uk
dc.subject експресивно-характеризуючий зміст uk
dc.subject младший школьный возраст uk
dc.subject тяжелые нарушения речи uk
dc.subject культура общения uk
dc.subject фразеологизмы uk
dc.subject ориентировочная основа деятельности общения uk
dc.subject алгоритм лингвистического анализа uk
dc.subject построение высказываний экспрессивно-характеризующее содержание uk
dc.subject primary school-age children with severe speech disorders uk
dc.subject communication culture uk
dc.subject idioms uk
dc.subject orientation foundations for communication activities uk
dc.subject linguistic analysis algorithm uk
dc.subject expressive and evaluating content uk
dc.title Формування культури спілкування у дітей молодшого шкільного віку із тяжкими порушеннями мовлення засобами фразеологізмів uk
dc.title.alternative Формирование культуры общения у детей младшего школьного возраста с тяжелыми нарушениями речи средствами фразеологизмов uk
dc.title.alternative Development of the communication culture of junior school children with severe speech disorders by means of idioms uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc [376-056.264-053.5:811.161.2’373.7](043.3)


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics