У дисертації розглядається актуальна проблема – розвиток навчальної діяльності учнів 6–7-річного віку засобами варіативності організаційних форм. На основі вивчення психолого-педагогічної літератури систематизовано оптимальні варіанти поєднання різних форм навчальної діяльності учнів. Теоретично обґрунтована, розроблена й апробована модель варіативності організаційних форм навчальної діяльності учнів 6–7-річного віку й досліджений вплив її використання на підвищення якості процесу навчання. Основні результати, положення та висновки можуть бути використані у навчальних курсах із дидактики, в процесі навчання учнів 6–7-річного віку, для створення підручників, науково-методичних і навчальних посібників.
В диссертации рассматривается актуальная проблема – развитие учебной деятельности учащихся 6–7-летнего возраста посредством вариативности организационных форм учебной деятельности. Проведенный анализ возникновения различных форм организации обучения – индивидуальных, групповых, фронтальных – позволил выявить особенности и предпосылки их возникновения на различных этапах развития общества, выделить общее и особенное в подходах к пониманию сущности этих категорий дидактики, а также влияние их использования на развитие учебной деятельности учащихся. В педагогической науке существовали разные подходы к организации учебного процесса, но проблема организационных форм учебной деятельности и их классификации остаётся актуальной и в современной педагогической науке.
The essential problem of the development of the educational activity of the 6–7 years old pupils by means of the variety of the organizational forms of the educational activity is examined in the dissertation. On the basis of the psychological and pedagogical literature the connection of different forms of the educational activity of the pupils is systemized by means of different variants. The model of the variety of the organizational forms of the educational activity of the 6–7 years old pupils is theoretically predicted, elaborates upon the quality of the educational process is examined. The main results, thesises, conclusions can be used in the educational didactics courses, in the educational activity of the pupils, for the creation of the textbooks, scientifical, methodological and educational literature.