Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психолого-педагогічні чинники розвитку чуйності як професійно значущої якості майбутнього вчителя

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Матяш, Інна Михайлівна
dc.date.accessioned 2023-11-16T07:58:45Z
dc.date.available 2023-11-16T07:58:45Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Матяш, Інна Михайлівна. Психолого-педагогічні чинники розвитку чуйності як професійно значущої якості майбутнього вчителя : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Матяш Інна Михайлівна ; наук. керівник Темрук Олена Василівна ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2015. – 247 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42939
dc.description.abstract Дисертацію присвячено дослідженню психолого-педагогічних чинників розвитку чуйності як професійно значущої якості майбутнього вчителя. У роботі визначено теоретичні підходи до вивчення проблеми розвитку чуйності як професійно значущої якості майбутнього вчителя у вітчизняній та зарубіжній психолого-педагогічній науці, структуру (когнітивний, емоційний, поведінковий компоненти), критерії, показники, рівні (високий, середній, низький) розвитку, динаміку чуйності майбутнього вчителя впродовж навчання у вищому навчальному закладі та психолого-педагогічні чинники (гуманістична спрямованість, емоційний інтелект, емпатія, доброзичливість, прийняття інших, педагогічний такт, суб’єктсуб’єктна взаємодія системи стосунків «викладач-студент») розвитку чуйності майбутнього вчителя. Встановлено недостатній рівень розвитку та динаміки чуйності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки. uk
dc.description.abstract Диссертация посвящена исследованию психолого-педагогических факторов развития чуткости как профессионально значимого качества будущего учителя. В работе представлен анализ основных подходов к изучению проблемы развития чуткости как профессионально значимого качества будущего учителя в отечественной и зарубежной психолого-педагогической литературе. Установлено, что чуткость представляет собой морально-психологическое качество личности, которое характеризует отношения человека к другим людям и проявляется в эмпатии, доброжелательности, тактичности, вежливости, заботливости и практической помощи. Использована структура чуткости как профессионально значимого качества будущего учителя, содержащая когнитивный, эмоциональный и поведенческий компоненты. uk
dc.description.abstract The thesis is devoted to studying of psychological and pedagogical factors of sensitivity as professionally significant quality of future teachers. The dissertation identified theoretical approaches to the problem of sensitivity as professionally significant quality of future teachers in domestic and foreign psychopedagogical science, structure (cognitive, emotional, behavioral components), criteria of development, dynamic of sensitivity for future teachers during higher education, psychological and pedagogical factors (humanistic orientation, emotional intelligence, empathy, kindness, acceptance of others, pedagogical tact, the subject is subject-centered interaction in relations of "teacher-student") improving of sensitivity of future teachers. During the studying of problem was found an insufficient level of sensitivity of future teachers. Has been developed the model of the development of sensitivity as professionally significant for future teachers that able to predict the actualization of psychological and educational factors which determine the forming of cognitive, emotional and behavioral components of responsiveness. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject чуйність uk
dc.subject професійно значуща якість uk
dc.subject чуйність майбутнього вчителя uk
dc.subject гуманістична спрямованість uk
dc.subject емоційний інтелект uk
dc.subject емпатія uk
dc.subject доброзичливість uk
dc.subject прийняття інших uk
dc.subject педагогічний такт uk
dc.subject суб’єкт-суб’єктна взаємодія системи стосунків «викладач-студент» uk
dc.subject чуткость uk
dc.subject профессионально значимое качество uk
dc.subject чуткость будущего учителя uk
dc.subject гуманистическая направленность uk
dc.subject эмоциональный интеллект uk
dc.subject эмпатия uk
dc.subject доброжелательность uk
dc.subject принятие других uk
dc.subject педагогический такт uk
dc.subject субъект-субъектное взаимодействие системы отношений «преподаватель-студент» uk
dc.subject compassion uk
dc.subject professionally significant quality uk
dc.subject responsiveness of future teacher uk
dc.subject humanistic orientation uk
dc.subject emotional intelligence uk
dc.subject empathy uk
dc.subject kindness uk
dc.subject acceptance of others uk
dc.subject pedagogical tact uk
dc.subject subject-centered interaction in relations of "teacher-student" uk
dc.title Психолого-педагогічні чинники розвитку чуйності як професійно значущої якості майбутнього вчителя uk
dc.title.alternative Психолого-педагогические факторы развития чуткости как профессионально значимого качества будущего учителя uk
dc.title.alternative Psychological and pedagogical factors of sensitivity as professionally significant quality of future teachers uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 159.942:378.091.12.011.3-051


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу